• Qermit

Nej, nu räcker det.

Förmodligen finns det många fler än mig som är evinnerligt trötta på bb-väntan. Och jag vet att det startats trådar i detta ämne förut men jag kände att det nog behövs en till... Så välkomna hit, alla ni som liksom jag snart funderar på att gräva ner er någonstans och (nästan) ge upp det här med barn. Eller iallafall håller på att bli lite galna på kuppen. Här kan vi stötta varandra eller bara ösa ur oss all frustration.

• Svar på tråden Nej, nu räcker det.
  • Zabka
    LindiweSA skrev 2011-10-04 07:40:05 följande:
    Jag fyller år idag och de senaste veckorna har familjen gång på gång frågat vad jag önskar mig och jag kan inte komma på någonting. Hela önskeplatsen i mitt hjärta är fyllt av önskan att vi ska få vårt efterlängtade barn snart.
    Grattis! Hoppas att du får en extra fin present i form av att BB idag!
  • LindiweSA
    Zabka skrev 2011-10-04 12:43:54 följande:
    Grattis! Hoppas att du får en extra fin present i form av att BB idag!
    Tack, tyvärr kom det inget bb till mig idag, men jag hoppas att det kom till någon annan. Är det någon som hört något?
  • Qermit

Kom just att tänka på att jag läste en tråd om bb-väntan när vi just var i början av vår adoption och då tänkte att "jag ska inte gnälla när vi kommit så långt i vår process". Nu tänker jag att "jag ska aldrig försöka säga hur jag ska bete mig någongån"... För FY vad det här är segt!

• Nånting

Jag hade nog lagt till en svordom i din sista mening om det varit jag. Det här året har verkligen varit segt för er del. *kram*m

• LindiweSA

Jag berättade precis för maken att det kommit ett bb från SA i torsdags.
    "Jaha, vad skönt att det inte kan komma några fler nu så att vi får vila i några veckor" svarade han.
    "Abba stänger inte förrän den 15, så vi får vänta en vecka till!"svarade jag.
    Maken: "ÅH nej, vad jobbigt!!!"
    Jag: "Fast det betyder ju att det finns en chans att de ringer oss nästa vecka också!" Glad

Vi är trötta på att vänta nu, snart är det 13 månaders väntan, sist fick vi vänta nästan 14 månader, så vi har snart väntat lika länge. Så när jag tänker på hur jobbigt det är att vänta så här länge för oss, så får jag dåligt samvete, för det är ju så många som väntat längre än oss. Kram till er alla, hoppas att det ska komma bb nästa vecka till några som väntat länge på att få veta vem de väntar på. Hjärta

• Qermit
    Nånting skrev 2011-12-10 19:29:25 följande:
    Jag hade nog lagt till en svordom i din sista mening om det varit jag. Det här året har verkligen varit segt för er del. *kram*m
    <3 Ja, det har inte varit något toppenår gällande barnfronten iaf... Jag börjar fundera på om vi någonsin kommer att få ett sådant år. De har nog tappat bort oss nere i SA.
    LindiweSA skrev 2011-12-10 19:52:30 följande:
    "Jaha, vad skönt att det inte kan komma några fler nu så att vi får vila i några veckor" svarade han.
    Jag: "Fast det betyder ju att det finns en chans att de ringer oss nästa vecka också!" Glad

Vi är trötta på att vänta nu, snart är det 13 månaders väntan, sist fick vi vänta nästan 14 månader, så vi har snart väntat lika länge. Så när jag tänker på hur jobbigt det är att vänta så här länge för oss, så får jag dåligt samvete, för det är ju så många som väntat längre än oss. Kram till er alla, hoppas att det ska komma bb nästa vecka till några som väntat länge på att få veta vem de väntar på. Hjärta
    Tror du att det finns möjlighet att de ringer även nästa vecka? Jag har för mig att AC sagt 9/12 som sista möjliga dag för bb i år?! Väntan är riktigt olidlig just nu. Vi har nu väntat 18 mån och 1 vecka ...
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-12-10 23:25:14 följande:
    <3 Ja, det har inte varit något toppenår gällande barnfronten iaf... Jag börjar fundera på om vi någonsin kommer att få ett sådant år. De har nog tappat bort oss nere i SA.
    LindiweSA skrev 2011-12-10 19:52:30 följande:

Tror du att det finns möjlighet att de ringer även nästa vecka? Jag har för mig att AC sagt 9/12 som sista möjliga dag för bb i år?! Väntan är riktigt olidlig just nu. Vi har nu väntat 18 mån och 1 vecka ...
    Om Abba jobbar nästa vecka så kan det komma bb då och det har jag läst på DanAdopt att de ska göra. Det är jobbigt när man börjar ta för givet att de bb som kan komma inte ska komma till en själv, och att man bara önskar att julledigheten ska komma. Att leva i standby i 18+ månader är oerhört jobbigt, och att de har ändrat så att man kan få lov att inställa sig i SA med bara en veckas varsel är hemskt. :(
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-12-11 10:22:26 följande:
    Om Abba jobbar nästa vecka så kan det komma bb då och det har jag läst på DanAdopt att de ska göra. Det är jobbigt när man börjar ta för givet att de bb som kan komma inte ska komma till en själv, och att man bara önskar att julledigheten ska komma. Att leva i standby i 18+ månader är oerhört jobbigt, och att de har ändrat så att man kan få lov att inställa sig i SA med bara en veckas varsel är hemskt. :(
    En veckas varsel är helt ok för oss. Ju fortare vi får träffa vår guldklimp desto bättre .
  • LindiweSA
    Qermit skrev 2011-12-11 12:15:08 följande:
    En veckas varsel är helt ok för oss. Ju fortare vi får träffa vår guldklimp desto bättre .
    Det skulle vara ok för oss också, om det inte var så att min man reser mycket i tjänsten och ibland är borta mer än en vecka åt gången. Lite jobbigt om AC ringer när han precis gett sig av till Kina eller Indien eller nåt annat roligt ställe.
Svar på tråden Nej, nu räcker det.