Qermit skrev 2011-08-25 20:06:30 följande:
När jag pratade med AC för några veckor sedan sa de att de väntar med att skicka ner fler ansökningar nu eftersom det går så trögt. De vill låta de som ännu inte startat upp få chans att kanske välja ett annat land. Det låter ju inte jättepositivt men ändå juste mot dem som ännu inte skickat. 17 månaders väntan på bb är jättlänge! Jag tycker att varje vecka över 12 månader varit tortyr.
Det låter ju vettigt och borde ju förhoppningsvis också korta ner väntetiden något för oss som har pappren i landet redan. När vi skickade sist (under 07-08) var det bara 30 ansökningar där nere, nu är det över 40, och ändå har det gått trögt i snart två års tid. Det kunde väl AC ha skrivit något om när de ändå uppdaterade informationen om adoptionssituationen för SA.
Jag har hört ett rykte om att de som väntat sedan mars 2010 hoppat av, men jag vet inte om det stämmer. Så de som väntat längst bör då ha väntat sedan i april 2010.
Usch jag är så trött på att vänta och spekulera om hur länge vi ska få vänta, och om vi överhuvudtaget ska hinna få något syskon åt vår dotter.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4660996