• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Lalla77

Ni är så duktiga allihopa och en sån inspirationskälla!
    Jag har äntligen vågat mig på att göra en dinosaurie som ska ges bort i present. Känner mig lite dum som ska ge bort något som jag har gjort, vem vill ha det egentligen, men tänkte att jag får träna på en nära vän först Ska brodera in namnet på bebisen på rumpan.

• Gutan

Men guuuud vad söt! Jag hadeblivit överlycklig. Tänk vad med kärlek det ligger i något egengjort! Finns det någon beskrivning?

• Lalla77

Tack Gutan!

Jag har boken Välkommen till Virkligheten av Annika Messing, där finns massa söta saker. 

• Ampellilja

Äntligen passar jag in här nu :D har nämligen fått ett plus på sticka nu så nu kan jag sy till både blivande bebis och lillan här hemma

• Tallbarr12
    Fixarfia skrev 2012-04-16 12:12:44 följande:
    Såg att mönstret till dina blommiga rutor Tallbarr är på engelska... Rynkar på näsan
    Japp det är på engelska, men jag tyckte det var lätt att lära sig. Man använder sig i princip bara av stolpar (förutom i yttre varven) så det är mest att räkna hur många maskor man ska göra i de olika färgerna. Det är andra gången jag virkar på engelska och tyckte det här var enklare eftersom man inte behövde hålla koll på alla olika typer av maskor som i det första jag gjorde...
  • carooo
    faithfully skrev 2012-04-16 08:44:09 följande:
    Jättefint lapptäcke! Blev riktigt inspirerad. Har planerat för att göra vanliga rutor bara eller någon rolig form för att få det annorlunda med detta var ju jättefint :) Har du sytt fast djuren med maskin? Ser ut som att det är stoppning under vissa djur, eller är det bara tyg på tyg?

Jag har styrkt på vliseline på baksidan och sedan zickzackat fast djuren. En del har jag pillat i lite stoppning under lycka till!!
  • Fixarfia
    Tallbarr12 skrev 2012-04-16 13:03:10 följande:
    Japp det är på engelska, men jag tyckte det var lätt att lära sig. Man använder sig i princip bara av stolpar (förutom i yttre varven) så det är mest att räkna hur många maskor man ska göra i de olika färgerna. Det är andra gången jag virkar på engelska och tyckte det här var enklare eftersom man inte behövde hålla koll på alla olika typer av maskor som i det första jag gjorde...
    Okej. Jag ska göra ett försök... Är lite lätt språkhandikappad men de här rutorna är ju så himla fina!!
  • Tallbarr12
    Fixarfia skrev 2012-04-16 13:43:03 följande:
    Okej. Jag ska göra ett försök... Är lite lätt språkhandikappad men de här rutorna är ju så himla fina!!

Säg till när du börjar så kan jag ge dig lite tips på vägen!
Svar på tråden Syjunta för gravida!