• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Twizz
    Cilia85 skrev 2012-05-11 07:24:05 följande:
    Tack! :)

Det finns massa beskrivningar på mormorsrutor som är enkla att virka ifall du vågar testa :) Säg till om du vill ha hjälp att förklara!

Jag skulle så gärna vilja lära mig att göra amigurumis eller hur det stavas ;) men man kanske borde börja med något enklare :) får göra klart mina projekt här hemma först innan jag börjar bara :)
  • Lalla77

Twiss- jag tycker dom är lättast! Framförallt mönster i böckerna av Mia bengtsson. Jag har svårt o virka annat.

• Mini 82

Fixarfia, smart att göra fickor i spälskyddet, har också ett gammalt spälskydd jag tänkte klä om. Kommer definitivt sno iden

• Fixarfia
    Mini 82 skrev 2012-05-11 21:56:22 följande:
    Fixarfia, smart att göra fickor i spälskyddet, har också ett gammalt spälskydd jag tänkte klä om. Kommer definitivt sno iden
    Ja gör det! Jag valde att ha fickorna på långsidorna och i fotändan.
  • Cilia85

Maken springer GBG-varvet, plutten sover och regnet vräker ner vilket resulterat i mitt första babyplagg :) Dock hade jag inget muddtyg hemma så de kunde inte färdigställas...Gjorde dem i stl 62 då bebisar växer så snabbt i början och knappt hinner använda alla kläder i stl 50-56 men får mäta dom mot köpta byxor för att se om storleken stämmer?!

• Yanya

Gissa om jag är glad idag. Vann en tävling på jonic-textil.se med barntyger :)

Nu måste jag verkligen bli vän med symaskinen så jag kan få till lite fina saker.

• Cilia85
    Yanya skrev 2012-05-12 15:21:16 följande:
    Gissa om jag är glad idag. Vann en tävling på jonic-textil.se med barntyger :)

Nu måste jag verkligen bli vän med symaskinen så jag kan få till lite fina saker.

Grattis! :) Blir avis på de jättefina tygerna ;)
  • Yanya

Ja dom var verkligen jättefina. Får se vad som ska sys av dom så jag kan göra dom rättvisa. Kan lova att jag blev förvånad när jag vaknade idag och såg mitt namn på deras sida. Och lär jag mig bara sy bättre så lär jag beställa mer ifrån dom, fanns en hel del fint :)

• Cilia85
    Yanya skrev 2012-05-12 15:46:07 följande:
    Ja dom var verkligen jättefina. Får se vad som ska sys av dom så jag kan göra dom rättvisa. Kan lova att jag blev förvånad när jag vaknade idag och såg mitt namn på deras sida. Och lär jag mig bara sy bättre så lär jag beställa mer ifrån dom, fanns en hel del fint :)
    Vilken glad överraskning :)

Ja det är inte svårt att hitta fina tyger, dessvärre att finansiera då man vill ha så mycket ;) Måste säga att jonic har  väldigt bra priser, många av tygerna de tar 99kr/m för tar vår lokala tygbod 160kr/m för. Stor skillnad! Visserligen slipper man frakten om man köper live men tror ändå det blir billigare att beställa.
  • Yanya

Ja dom verkar till skillnad från många andra ställen ha riktigt bra priser. Som du säger så är det ju inte det lättaste att finansiera alla pyssel man vill göra, är mycket att lägga pengarna på ändå när man har barn på väg. Nu får jag dessutom alldeles gratis se vad dom har för kvalitet.

Svar på tråden Syjunta för gravida!