• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Hallonpajen
    Trolltoka skrev 2012-05-11 10:31:19 följande:
    AMEN!

Instämmer! Skrattande Vad hade man gjort utan den affären?!
  • elinp88

Vart ska jag hitta energin till att ta fram symaskinen och börja sy????

Jag har min pappas gamla spädbarnssäng som han låg i som nyfödd, och som även jag låg i första tiden. Nu snackar vi säng från 50 talet...
    Denna har ett draperi runt sig, som jag nu ska sy ett nytt i ett marinblått tyg med vita prickar på.... Men jag hittar inte energin som sagt.

Ja att jag har lite tid på mig (går in i v 20 nu), men det känns skönt att ha kommit en bit med det.

Har även varit igång och stickat lite, både modell typ sparkdräkt med knappar fram och sockar, då bebis kommer i oktober.

Jag behöver pepping just nu!!!!

• Dullidutt

Jaha, då kanske man skulle ta och åka ut till det där Stoff och Stil någon dag då... Var på Skroten härom dagen och hittade en massa fina tyger. Rena godisbutiken, ju!

• Hallonpajen

Hmm...det här med att skriva på mobilen går sällan bra... Elinp88: jag går oxå in i v 20 i helgen och min energinivå är inte alls hög...tipset är att ställa fram maskinerna i tex vardagsrummet (bedyra för mannen att det är högst tillfälligt!! ;)) där du tillbringar mycket tid. Om jag inte måste se till att ha en dedikerad stund att sy på så är det mycket enklare. Det blir kanske bara en söm eller två då och då men bättre det än ingen alls! :)

• Hallonpajen

Trolltoka: instämmer, men när man somnar i soffan innan 21 och sonen somnat en timme tidigare lyckas jag sällan komma dit :)

• Fixarfia

Min kreativitet infann sig i slutet av graviditeten. När min "boa-fas" drog igång.
    Jösses vad jag fick gjort grejer! 
    Förutom att göra om ett kontor till bebisrum (lägga in nytt golv, måla väggar och tak, nya lister) inkl måla ett skötbord, sy gardiner och flaggvimpel så sydde jag spjälsängsskydd, virkade mobil till skötbordet, sydde amningskudde, klädde om en vagga (jag misstänker att det är samma modell som din Elinp88, min är också från 50-talet), sydde åkpåse till barnvagnen, mobilt skötbord, filtar och dregglisar, ett babynest (som vi använder varje natt! Jättebra grej!) en liten saccosäck och virkade klart en filt av mormorsrutor!

Är jätteglad att jag gjorde allt detta innan bebisen kom! Nu är man helt slut i hjärnan och orkar inte dra igång något projekt över huvud taget.
    Trots att jag har min symaskin på matsalsbordet! som Hallonpajen tipsade om.
    Hade gärna orkat sy/bygga ett babygym och några små gulliga enkla leksaker med bjällra i.
    Hoppas energin infinner sig för mig också snart. Sonen är 7 veckor i dag! 

• Trolltoka

Har jättemycket sylust till bebisen även om jag fortfarande är extremt tidigt gravid haha. Har mönster till jättesöt lekmatta som jag längtat jättemycket efter att få sy! Babynest och amningskudde måste jag också sy. Och nytt spjälskydd. Och massa mer kläder och vinteroverall och åkpåse... och och och hahahaha!

trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 4/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
Svar på tråden Syjunta för gravida!