• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • elinp88

Här kommer bilder på sängen, både med och utan draperi.

Min egna åsikt är att draperiet vart lite kort (varför ska det aldrig bli bra????) och inte riktigt så rynkigt som jag vill ha det, men i övrigt så är jag nöjd. Vad tycker ni, ser det för kort ut??
    Jag vill nämligen smidigt kunna komma under det och dammsuga, och då vi har katter, kan jag förhoppningsvis kunna undvika att det blir masssor av hår på det, och att de ligger och busar med det.

Om ni undrar varför det ser så tomt ut i stommen, beror det på att man sedan sätter i som en låda, som bebisen sover i.
  • Mini 82

Elin88, jag tycker inte alls det ser kort ut, nyfiken på hur lådan ser ut

Yanya, vilken tur du har, jättefina tyger. Ser ut att vara bra kvalité.

• IdaValo

Hej alla! Jag vet att de mest är saker sydda för de små som kommer upp här, men här är lite som jag sytt till mig själv.  Trikåkjol  och festklänning, båda sydda i tyg från Stoff och Stil.  

• elinp88
    Mini 82 Lådan har jag ingen bild på just nu, men förhoppningsvis kommer det ett färdigt resultat inom en framtid, eftersom jag ska sy överdrag till typ "spjällskydd"!
  • elinp88

Tänkte kolla.... Blöjpåse, som man förvarar oanvända blöjor, har någon av er gett er in på att försöka sy det??

• dazazz

Elinp88, jag håller tyvärr med dig... Jag skulle nog kortat det mer istället så man ser benen. Och kanske spänna det helt så det inte är rynkat alls?

Svar på tråden Syjunta för gravida!