• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Hallonpajen skrev 2012-05-10 09:32:08 följande:
    Apropå tryckknappar; är det någon som har köpt färgade plastvarianter? Skulle vilja ha lite roligare knappar till dregglisar...och plast blir ju inte lika kallt mot huden heller.
    Du menar KAM-knapparna? Har inte provat dom, men verkar så omständigt när man behöver kam-press å allt sånt. Kam-tång funkar ju också.

Annars så finns det färgade prym-knappar här: http://www.3exter.se/kopia-av-knappval-7566981 
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 4/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Hallonpajen

ÅH underbart! Sort tack Trolltoka!! Trodde bara det fanns KAM-knappar, men de här är ju mycket bättre! Hade ju inte haft lust att investera i en ny tång heller, perfekt att dessa funkar med Prym!

• dazazz

Favoritar :) Är gravid i v 17 nu, har två barn sedan innan. Tycker mycket om att sy men tappar alltid allt syintresse totalt under början av graviditeten men nu verkar det vara på väg att återvända :) Tur det, för barnen behöver både tröjor och vårjackor :)

• Mini 82

Om du inte vill ha metall mot huden kan du fästa tryckknappen på ena tygsidan bara (om du kör dubbelt tyg) annars så är ju ringarna så små att det nog inte blir så kallt.

• NinnaBus

Struntade i tryckknappar.
    Det blev en tröja med omlott i halsringningen istället. Och så ett par byxor och en mössa.
    Var inte helt överrens med min gamla trotjänare till symaskin (Husqvarna 2000 från 1976) hur sömmarna skulle se ut.
    Hittade ingen söm som var perfekt för att sy i elastiskt tyg, rådfrågade t.o.m. min mamma. (hon har en nästan likadan symaskin som hon haft och sytt på sen 70-talet)
    Så lite töjt blev det i en del sömmar.
    Men, det ska väl synas att det är hemmagjort      
  • Cilia85
    Trolltoka skrev 2012-05-10 08:28:32 följande:
    Ritat själv Dubbelt med tyg blir det ju med omlott?
    Åh vad duktigt av dig att rita själv :)

Hehe, jo det är sant att omlott är dubbelt tyg, men jag har sett bodys som inte ser ut att vara dubbelt tyg över hela framkroppen...kanske bara tar miste helt enkelt?!
  • Tallbarr12

Åh vilken bra länk trolltoka! Här ska beställas färgade tryckknappar! Såg att dom hade namnlappar där också. Har tänkt beställa såna men kan inte bestämma mig för varifrån... Nån som gjort det och har tips på vilka som är bra eller billiga?

• VilkenLycka

Ett tips när man syr i trikå/elastiska tyger kan vara att minska pressarfotstrycket så sträcks inte tyget lika mycket när man syr.

Svar på tråden Syjunta för gravida!