• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    NinnaBus skrev 2012-05-09 21:58:33 följande:
    Nån som har nåt förslag på vart man kan köpa tryckknappar? Via nätet...

Sådana som man "bankar" ihop med ha mmare, inte sådana som man syr på.

Letat på flera ställen som säljer tyger på nätet, men hittar inte några tryckknappar.

Kollade i närmaste handarbetsaffären också, men de hade bara jättestora.

Och det är en timmes bilväg till närmsta större stad...    

Bibbis textil!! Jättesnabb leverans
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 4/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • NinnaBus
    Trolltoka skrev 2012-05-09 22:00:03 följande:

Bibbis textil!! Jättesnabb leverans
    Tack. Ska genast kolla
  • Twizz

På tal om tryckknappar.. ingen som vet vart man kan köpa tryckknappar som är klädda i läder? har massor hemma där tyget "kommer fram" men tröttnat på dem och skulle vilja ha "fyllda" små knappar :)

• Moniqe1979
    NinnaBus skrev 2012-05-09 21:58:33 följande:
    Nån som har nåt förslag på vart man kan köpa tryckknappar? Via nätet...
    Sådana som man "bankar" ihop med hammare, inte sådana som man syr på.
    Letat på flera ställen som säljer tyger på nätet, men hittar inte några tryckknappar.
    Kollade i närmaste handarbetsaffären också, men de hade bara jättestora.
    Och det är en timmes bilväg till närmsta större stad...    
    stoff och stil har 50 pack.
  • SophiaI

Twizz: Stoff och stil har väl tryckknappar man kan klä själv? Har för mig det iaf...

Om det inte var vanliga knappar.

• Cilia85
    Trolltoka skrev 2012-05-07 21:37:55 följande:

Mini 82, vilken söt apa!

Här kommer dagens bebis-sömnad, är inte helt 100% klar (ska bara fästa kantbanden och sätta knappar, men min röda tråd tog slut!)

Ska bli ett set med body, mössa och byxor i samma tygkombo  

Har ju 4 veckor att ta igen om jag ska satsa på ett plagg i veckan

Hej! Hoppar in här då jag fick tips från Tallbarr12 :) Jätterolig tråd och vad duktiga ni är allihop!

Jättefin! Vart har du hittat mönster till omlottbody? Sitter på en bit av helikopterrävarna och är så sugen på att göra en omlottbody men hittade bara en i Ottobre med dubbelt tyg därfram vilket jag inte vill ha...
  • Trolltoka
    Cilia85 skrev 2012-05-10 07:57:47 följande:
    Hej! Hoppar in här då jag fick tips från Tallbarr12 :) Jätterolig tråd och vad duktiga ni är allihop!

Jättefin! Vart har du hittat mönster till omlottbody? Sitter på en bit av helikopterrävarna och är så sugen på att göra en omlottbody men hittade bara en i Ottobre med dubbelt tyg därfram vilket jag inte vill ha...

Ritat själv Dubbelt med tyg blir det ju med omlott?
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 4/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Hallonpajen

Apropå tryckknappar; är det någon som har köpt färgade plastvarianter? Skulle vilja ha lite roligare knappar till dregglisar...och plast blir ju inte lika kallt mot huden heller.

Svar på tråden Syjunta för gravida!