• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mlir
    limali skrev 2012-05-17 09:40:37 följande:
    Ja det var så jag tänkte!! Att göra några större som är som 4 små... men jag var bara lite bekymrad över om det skulle se konstigt ut!!

Visa gärna en bild på din filt när du är klar! :)

Om du kommer på, hör av dig!! :)

Ska googla proportioner!! Tack för era tips!!!
    Bli medlem i ravelry.com och kolla in länkarna som Tallbarr postade. Det var fina förslag :) Finns massa fint på ravelry och det är gratis medlemskap :)
  • limali
    Tallbarr12 skrev 2012-05-16 14:42:41 följande:
    Jag har sett en sån! På ravelry.com finns flera såna mönster. Ravelry är min virk- och stickmönsterparadis (och ganska många mönster är gratis), så rekommenderar det starkt till er alla!

Här kommer några länkar till filtar med olika stora rutor iaf (är inte säker på om länken funkar om man inte är medlem, men det är gratis, så... )

www.ravelry.com/patterns/library/square-deal-...
    www.ravelry.com/patterns/library/grannys-a-sq...
    www.ravelry.com/patterns/library/circles-to-s...

Annars så är den här underbar! www.ravelry.com/patterns/library/granny-squar...
     Man MÅSTE ju bara ha en super mario-filt!
    Tack så jättemycket!!!
    Nu är jag övertygad, det kan bli hur bra som helst!!!!  (mittenlänken var ju såå fin!!)

Tack igen!! :D
  • Tallbarr12
    limali skrev 2012-05-17 09:49:13 följande:
    Tack så jättemycket!!! Nu är jag övertygad, det kan bli hur bra som helst!!!!  (mittenlänken var ju såå fin!!) Tack igen!! :D

Varsågod! Det blir säkert jättebra! Såg hemskare varianter på ravelry med, och de hade genomgående väldigt många olika färger på rutorna samtidigt som de var olika stora... Så lite lugnare färgkombinationer kan nog vara bra så filten inte känns jätterörig sen. Bara ett tips
  • Edds

jag ska sy ett nytt tyg runt spjälsängsskyddet / ja fast till min vagga.. och jag vill ha ett gammeldags tyg i någon ljus unisex färg.. är det någon som har tips på något sånt tyg, jag tänkte mig kanske ljusblått vitt rutit eller något sånt. men känns som om jag snöat in mig på de, något tips? :) Och gärna en hemsida att beställa på, har ingen tygaffär här jag bor :P

• faithfully
    Twizz skrev 2012-05-14 21:12:51 följande:
    Jag sydde ett nytt spjälskydd igår och använde mig av 3 cm tjock skumgummi. Ville att det skulle vara rejält! :) är så trött på supertunna spjälskydd, mer en "grej man ska ha", än en grej du behöver eftersom de är så fruktansvärt dåliga. 30 cm högt blev det och går nerför madrassen med :)
    Jag köpte skumgummi tillslut, kändes invecklat att hålla på med vadd och kanske vika det dubbelt för att få det bra. Har du någon bild på ditt spjälskydd? :)
  • Miss Giggle

Lite halvdum fråga, men har ett toppennömster på pj byxor i 98/104. Nu är dottern lite större. Räcker det inte med att man lägger till lite överallt så blir det väl större storlek så att säga? Eller så enkelt är det inte?

• faithfully

Nu har jag lyckats sy en uggla!! :)

Bakifrån:

• Dullidutt
    faithfully skrev 2012-05-18 11:50:26 följande:
    Nu har jag lyckats sy en uggla!! :)

Bakifrån:

Vilken söt uggla! :)
  • rosenfink

Jag har följt tråden ett bra tag nu :)
    Ska själv ha andra kotten till midsommar, och tycker om att sy men är inte värsta hejjaren på det ;)
    Sambon och jag håller på med projekt sandlåda till storebror, och gör en paviljongvariant! Har nu sytt upp en massa vimplar som ska dekoreras med, men tror minsann jag ska sy upp lite till lill*n att ha ovanför sängen med!

• O Hanna O

Har babynestat mig, när sonen har varit borta var ju så mycket roligare än att städa.

Jag är jätte nöjd, men kannske att jag stoppade korven lite för mycket! 

För nyfödding!

Och så här ser spjälsängen ut...bybynestet är precis sytt så de tar upp hela sängen när den är utfälld!

Svar på tråden Syjunta för gravida!