• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • FruE

Tack för råd angående lakanen, då hoppar jag över de där små hålen däruppe.

littlemisssunshine08 : hur stor blir din filt? Jag gör visserligen bara 3 varv, men planerar att ha 14 rutor på längden, har dock inte bestämmig riktigt än.

• littlemisssunshine08

FruE: den är klar! :) kan lägga upp när jag har datorn igen. Jag gjorde 4 varv och filten är 6*8 rutor. Tänkt att ha dubbel i liggvagn och enkel i sittvagn.

• Carolajnah

Håller med!  å hur gick du till väga

Jamtlandstaus skrev 2012-05-18 19:39:00 följande:
    Faithfully, fantastiskt fin uggla!! Älskar ugglor. Vart har du hittat tyget?
  • elinp88

Kommer nu och kompletterar med fler bilder på sängen samt lådan till den :) Har haft en redig syförmiddag idag, så har hunnit sy både överdrag till "spjällskyddet", men även en ficka att ha på kortänden av sängen, som man sedan även förhoppningsvis kan ha på en spjälsäng med :)

• Mini 82

Ms giggle, om det bara är en storlek större du vill ha kan du lägga till 4cm runt om i midjan alltså 0,5cm på varje sida på varje del och sen "flytta" linjerna samma sträcka så det blir proportionerligt. Lägg även till 0,5cm uppåt och på bakre grenspets. Förläng benen med minst 4cm (eller mät ett par byxor som är lagom och ta det måttet)

Hoppas du får ihop det

• Cilia85

Missade texten, men bilderna talar ju för sig själv ;)
    Sydde även matchande gardin till sonens rum...rätt tråkig sömnad enligt mig men resultatet är desto roligare :)

• faithfully
    Jamtlandstaus skrev 2012-05-18 19:39:00 följande:
    Faithfully, fantastiskt fin uggla!! Älskar ugglor. Vart har du hittat tyget?
    Carolajnah skrev 2012-05-19 07:07:34 följande:
    Håller med!  å hur gick du till väga
    Tack, kul at ni gillar den! :) Tyget hittade jag på Olssons för 79 kr/m, fanns även röd eller blå bakgrund. Jag ritade mönstret själv. Framstycket i form av en uggla och bakstycket likadant fast något mindre. Sedan gjorde jag en "kil" att ha mellan dem för att den skulle bli lite mulligare. I och med att bakstycket är mindre får den lite "uppåtrumpa" :) Ögonen och näbb är lite olika tyger jag sytt på eftersom innan jag sydde ihop Ugglan. Blev riktigt nöjd :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!