• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • rosenfink
    mrsbarry skrev 2012-05-26 16:31:33 följande:
    Hej..
    Är det någon som har tips eller mall på ngt roligt barnvagnshänge man kan göra? Så bebisen har ngt att titta på, gärna ngt med blommor eler så.. Såg en tjej som hade ngt jättefint på sin vagn och frågade vad det var, hon sa till mig att googla flätad blomma (tror jag) men har ej hittat ngt... Tacksam för hjälp = ) 
    Virkade blommor är ju jätteenkla att göra, så kan man fästa nån nyckelpiga eller sånt mitt i :) 
    Vill man inte slänga pengar på såna ringar/öglor (eller vad man ska kalla det ) som man kan fästa hängen i sufletten med går det minst lika bra med helt vanliga fästen för duschdraperi! 
  • Twizz
    rosenfink skrev 2012-05-30 13:41:27 följande:
    Virkade blommor är ju jätteenkla att göra, så kan man fästa nån nyckelpiga eller sånt mitt i :) 

Vill man inte slänga pengar på såna ringar/öglor (eller vad man ska kalla det ) som man kan fästa hängen i sufletten med går det minst lika bra med helt vanliga fästen för duschdraperi! 

Jag sydde fast en liten knapp på vardera sida av sufletten och sydde fast en ögla med tunnt resår på vagnmobilen :)
  • BollanB

Jag har sytt ett skötunderlägg att ha med i skötväskan. Tog en bit linnevaxduk på baksidan och ett tyg med bilar på framsidan och vadd emellan.
  • Tjobabi

Åh,  vad sött underlägget blev! Himla gulligt tyg!
    Hur går det med kuddfodralet? Kommit någon vart?
    Själv kämpar jag på med min älg... har kommit till steg5 i sybeskrivningen så det rullar på nu.. Den lille vill ju inte poppa ut så en får sysselsätta sig bäst man kan under väntetiden. 4 dagar sen nu...

• sigrid73

Skulle precis dra igång och sy en mjukis uggla då pajade symaskinen ihop!!!! Gaaah! :))

• Coyote

Jag har äntligen fått tummen ur och börjat pyssla lite, började på en gallerfilt igår kväll. Det går ju superfort, men jag vet inte om jag kommer orka/hinna göra två stycken.

• Tallbarr12
    Coyote skrev 2012-05-31 21:36:45 följande:
    Jag har äntligen fått tummen ur och börjat pyssla lite, började på en gallerfilt igår kväll. Det går ju superfort, men jag vet inte om jag kommer orka/hinna göra två stycken.

Åh nu blev jag nyfiken! Hur gör man en gallerfilt? Och vad använder du för garn?
  • Coyote
    Tallbarr12 skrev 2012-05-31 22:00:47 följande:
    Åh nu blev jag nyfiken! Hur gör man en gallerfilt? Och vad använder du för garn?
    Haha, det är efter eget huvud, ett experiment som kanske inte alls blir bra. Men jag har vanligt bomullsgarn och en passande virknål (nummer tre tror jag), lade upp 115 maskor och virkade tre varv fasta maskor. Sen kör jag på stolpar med en luftmaska emellan, varannan maskbåge. Det går fort, och som sommarfilt är de perfekta. Behövde ett projekt som inte krävde så mycket tankeverksamhet.
  • BollanB

Skall bli kul att se dina filtar, Coyote. Jag har gett min mor i uppdrag att virka gallerfiltar. När de är klara lägger jag in en bild och beskrivning.

• Coyote
    BollanB skrev 2012-05-31 23:05:32 följande:
    Skall bli kul att se dina filtar, Coyote. Jag har gett min mor i uppdrag att virka gallerfiltar. När de är klara lägger jag in en bild och beskrivning.
    Min mamma har stickat två stycken i bomullsgarn, tunna och sköna, sonen fick en när han föddes också, men jag har inte tålamod att sticka med så tunt garn. Hoppas jag BLIR klar med dem så lägger jag upp dem här!
Svar på tråden Syjunta för gravida!