• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Cilia85
    BollanB skrev 2012-05-31 20:29:06 följande:

Jag har sytt ett skötunderlägg att ha med i skötväskan. Tog en bit linnevaxduk på baksidan och ett tyg med bilar på framsidan och vadd emellan.
    Jättefint och vilket fint tyg! :)
  • Venom

Har snart virkat färdigt min mormorsrutefilt, även börjat på en gallerfilt och klippt tyg och startat upp lekstugan lite, samt sytt två underbara skallror som jag är dödsnöjd med! Vilken inspirationstråd det här är alltså!!

• jhk88

Hej alla inspiratörer i denna tråd=)

Jag undrar om det är någon som vet någon hemsida som säljer skummadrasser i storlek med att kunna använda de till babynest?

Tacksam för svar=)    

• Tallbarr12
    jhk88 skrev 2012-06-03 16:26:43 följande:
    Hej alla inspiratörer i denna tråd=) Jag undrar om det är någon som vet någon hemsida som säljer skummadrasser i storlek med att kunna använda de till babynest? Tacksam för svar=)    

Ingen aning, men man kan köpa skumgummi i en del tygaffärer, tror stoff och stil har med. Men då är det nog en större bit.
  • jhk88
    Tallbarr12 skrev 2012-06-03 16:28:36 följande:

Ingen aning, men man kan köpa skumgummi i en del tygaffärer, tror stoff och stil har med. Men då är det nog en större bit.

Tack! Ska kolla i tygaffär.
  • Takex

Åh va roligt att jag hittade den här tråden! Perfekt för inspiration! Så mycket fina saker ni gjort!
    Har precis fått en symaskin i födelsedags present och har mest gjort om handdukar till bebis handdukar för att värma upp syslöjdskunskaperna men sen har det inte varit så mycket mer.

Det första jag gjorde dock var "bäddmadrass" till barnvagnen. Barnvagnen har en svart, tjockare madrass som går på några hundralappar som man lägger över selet när bebisen är liten och den ser inte bara tråkig ut utan känns heller inte som något jag vill ha kräks, bajs och annat på! Så jag sydde till en bäddmadrass som är lätt att tvätta i maskin och torkar fort! Jag hade också ett stort såntdär vattentätt lakarn hemma sedan innan som jag nu bara klippt upp och bland annat sytt in i bäddmadrassen så den inte läcker igenom.

Det fick bli ett simpelt örngott till kudden också bara för att jag blir så glad när saker matchar. Tyckte det matchade bra med Villeballa täcket som jag är så kär i!
  • Tjobabi

Ikea har billiga skummadrasser till spjälis som man kan beskära/klippa enkelt till önskad storlek för Babynest

• jhk88
    Tjobabi skrev 2012-06-03 16:47:36 följande:
    Ikea har billiga skummadrasser till spjälis som man kan beskära/klippa enkelt till önskad storlek för Babynest

Tack fär tipset=)
  • Tirja
    jhk88 skrev 2012-06-03 16:26:43 följande:
    Hej alla inspiratörer i denna tråd=)

Jag undrar om det är någon som vet någon hemsida som säljer skummadrasser i storlek med att kunna använda de till babynest?

Tacksam för svar=)    
    Jysk har något som heter hobbyskum, det köpte jag och tänkte använda till mitt babynest, har dock inte kommit så lång med det än!
Svar på tråden Syjunta för gravida!