• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Twizz

färgen på spjälsängen var verkligen jättefin! grönt är helt klart det nya blåa

• Mini 82

Tack:) är nöjd med färgen, hade tänkt gul först men ändrade mig till grönt. Tyget är från stoff och stil. Min man vill klä in den i plastväxter också men jag tror det kan bli för mycket;)

• mrsbarry

Hej..
    Är det någon som har tips eller mall på ngt roligt barnvagnshänge man kan göra? Så bebisen har ngt att titta på, gärna ngt med blommor eler så.. Såg en tjej som hade ngt jättefint på sin vagn och frågade vad det var, hon sa till mig att googla flätad blomma (tror jag) men har ej hittat ngt... Tacksam för hjälp = ) 

• Plly
    Tallbarr12 skrev 2012-05-24 23:03:11 följande:
    Sydde klart min första mammatopp idag :) Med tanke på att jag höftade när jag ändrade mitt gamla trikåtoppsmönster till mammamönster, och dessutom tyget kostade 29 kr för en stuvbit och jag var för lat för att köpa passande tråd utan tog nåt lite för mörkt jag hade hemma, så är jag ganska nöjd ändå. Den är möjlig att använda iaf! Men ska nog modifiera mönstret en del till tror jag...

Snygg!
  • Twizz
    mrsbarry skrev 2012-05-26 16:31:33 följande:
    Hej..

Är det någon som har tips eller mall på ngt roligt barnvagnshänge man kan göra? Så bebisen har ngt att titta på, gärna ngt med blommor eler så.. Såg en tjej som hade ngt jättefint på sin vagn och frågade vad det var, hon sa till mig att googla flätad blomma (tror jag) men har ej hittat ngt... Tacksam för hjälp = ) 

Jag sydde en med bebisens namn i grönt tyg med vita prickar, fyllde bokstäverna med vadd och fäste dem på en rund lång bit jag fyllde med vadd och sen sydde jag på en tunn spets. finns bild om du bläddrar tillbaka några sidor.

Du kan ju göra egna små figurer/blommor i olika tyger och material. Eller om du kan virka så kan du göra såna amigurumis eller vad de heter :)

Namnet tyckte jag va gulligt, så trött på alla barnvagnsskyltar med namn på ;)
  • Fixarfia

Jag sydde tyghjärtan i rött lite luddigt ulltyg som jag trädde upp på en rund-resår och satte en bjällra i ändarna. 
    Söt men kanske inte så kul för bebisen att titta på..

Favoriten är ett tjockt bi/humla som jag virkade på frihand. Den hänger över skötbordet och är tydligen jättekul! Skrattande 

Bebisen verkar tycka bäst om grejer med starka kontraster, vit och svart-randigt eller gul och brun-randigt som humlan osv. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!