• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mini 82

Takex, jättebra ide med ny bäddmadrass men jag tror att det inte är bra med helt vattentätt vid huvudet på bebisen, det kan bli för "tätt" det rekomenderas att man bara har plastat lakan på underkroppen. Vill bara göra dig uppmärksam.
    Många vagnar (bugaboo tex) har en specialmadrass i "nät" som ligger ovanpå den andra madrassen, den går att tvätta i 60 grader. Du kanske kan få tag i sån och lägga över din madrass?
    Försöker bara vara hjälpsam:)

• Hallonpajen

Ang. babynest så sydde jag mitt i helgen. Skulle inte rekommendera hobbyskum om ni inte tänkt ha babynestet på golvet eller så - det är ganska stumt. Annars har både Stoff&Stil och Jysk hobbyskum med 3 cm kärna.

Jag köpte istället plattvadd och skar 3 lika stora bitar som botten i babynestet. Blev jättebra och då vi mest tänkt ha det i sängen så känns det alldeles lagom!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Takex
    Mini 82 skrev 2012-06-03 20:44:35 följande:
    Takex, jättebra ide med ny bäddmadrass men jag tror att det inte är bra med helt vattentätt vid huvudet på bebisen, det kan bli för "tätt" det rekomenderas att man bara har plastat lakan på underkroppen. Vill bara göra dig uppmärksam.
    Många vagnar (bugaboo tex) har en specialmadrass i "nät" som ligger ovanpå den andra madrassen, den går att tvätta i 60 grader. Du kanske kan få tag i sån och lägga över din madrass?
    Försöker bara vara hjälpsam:)
    Jag tackar för att alla säger till, det är sånt som är viktigt :) Men den går inte hela vägen upp! Så det har jag redan tänkt på :) Den täcker från mitten ungefär och nästan hela vägen ner. Min madrass går också att tvätta men det är lite tjockare och sen ser den så tråkig ut. Vi har så fina lakarn i sängen då måste ju sonen ha det också :D
  • Venom

Jag gör min gallerfilt som nån skrev här, 150 maskor, 3varv fm och sedan en halv stolpe, en lm och hoppa över en m till nästa.

• Mini 82

Takex, vad bra att du redan tänkt på det:)

Har väldigt låg inspiration just nu, har virkat ca 10 rutor till en filt men det går långsamt. Ska iaf lägga upp bild sen om jag nånsin blir klar:)

• Mini 82

Takex, vad bra att du redan tänkt på det:)

Har väldigt låg inspiration just nu, har virkat ca 10 rutor till en filt men det går långsamt. Ska iaf lägga upp bild sen om jag nånsin blir klar:)

Svar på tråden Syjunta för gravida!