• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Hallonpajen skrev 2012-06-14 15:32:41 följande:
    Här är en annan länk till babynest som min kompis sydde efter lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan/2010/august/har-sytt-ett-babynest.html

Jag valde dock det ni redan nämnt för det var det enda mitt tyg räckte till! ;D

Kollade den med, men verkade så omständig! Haha.
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Edds

Nu blir det att sy lite sängkläder till vaggan :) nu börjar det ju närma sig, 2,5 månader kvar, och jag har massor jag vill hinna sy !

• Edds

någon som föressten har något tips hur jag skall "knyta" ihop täcket i ena delen? Jag vill inte ha massa snören och en dragkedja känns ju inte heller så bra... knappar? Kan det vara farligt för bebben? Några tips ? :D

• trz

Fick hem ett underbart litet tygstycke idag, i ett ganska tunt bomullstyg. Med mått 230x50. Inte mycket med andra ord. Men vad kan man sy av det? Hade tänkt något i klädesväg till dottern, men det måste vara basic basic i svårhetsgrad då jag inte är så jätteduktig. Tips?

• Chinx
    trz skrev 2012-06-14 16:32:51 följande:
    Fick hem ett underbart litet tygstycke idag, i ett ganska tunt bomullstyg. Med mått 230x50. Inte mycket med andra ord. Men vad kan man sy av det? Hade tänkt något i klädesväg till dottern, men det måste vara basic basic i svårhetsgrad då jag inte är så jätteduktig. Tips?
    Någon söt mössa kanske? 
  • Trolltoka
    trz skrev 2012-06-14 16:32:51 följande:

vådkjol! RIKTIGT simpelt och snabbt! Mätte, ritade, letade saker, klippte, sydde ihop, muddade, sydde dekorstickning på 2kjolar på en förmiddag! Dessutom med paus, lunch och barnen hemma
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Mad ele ine
    Trolltoka skrev 2012-06-14 11:01:59 följande:
    Vilket mönster/beskrivning har ni använt er av när ni sytt babynest?

Denna verkar väldigt enkel och snabb (sådär lagom för att jag inte ska ledsna!) unggravid.blogspot.se/2010/03/hur-man-syr-ett...
    nån som sytt den? Är den bra?
    Gör ett litet snabbt inhopp här, sydde ett babynest med hjälp av länken. Är total nybörjare när det kommer till att sy. Pyssligt och bökigt men resultatet vart inte helt tokigt! Såhär i efterhand så vet jag nu att ganska tjock vadd på rulle inte ska den tjockaste som gick att hitta. Vart ett rent helvete att få i vadden i kanten runt om.

Skulle jag göra om det så gör jag nog faktiskt så att jag rullar ihop vadden till en rulle och fäster ihop med lite sytråd så den håller formen, lägger i kanten där den ska ligga, nålar och sen syr ihop. Var svårt att få till en jämn kant där det svänger. Sen gör jag botten efter Glad Hoppas nu nestet blir uppskattat av barnet!

• Edds
    trz skrev 2012-06-14 16:29:57 följande:
    Edds: kan du inte ha omlott som på en kudde?
    jag gjorde bara som en liten öppning som jag kan trä in täcket i =)  det är ju ändå så pass litet, typ 50x70 eller ngt sånt så det lär inte trilla ut =)
Svar på tråden Syjunta för gravida!