• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Memmis

Åh vilken mysig tråd ni har (: . Blev supersugen på att gå upp och sätta mig vid symaskinen nu, hihi.

Enda som jag hunnit med att sy hittills är ett lapptäcke med trianglar istället för kvadrater, och en body.
    Ska sy mysbyxor till också, men alla mina mönster är så väldigt stora :(
    Har någon nån bra länk till hjäm-mössor förresten? :)

• trz

Dum fråga kanske, men när man syr från mönster på internet, hur får man rätt mått då? Om man inte har tillgång till en skrivare alltså.
    I syslöjden i skolan ritade man ju av papper

• JENNY 79

Har följt trånden sen jag blev gravid, men först nu 1 vecka kvar till termin har jag fått sytt lite Glad Här kommer mitt första bidrag. Sytt nytt innetyg till vagnen. Har 4 projekt kvar får se vad jag hinner....

• JENNY 79

Tack, på vår vagn så er innetyget løst, så då var de bara å mæta, klippa och prova sæg fram. Jag anvænde vadd som stopning och krabareband før att fæsta innetyget till vagnen. Vi har en teutornia 08 modell.

• mlane

Vad tror ni sykunniga om att använda sig av ett påslakan som tyg till sitt babynest? Tänker att det är mjukt och gjort för att sova i liksom :)

• Mini 82

Mlane, det går alldeles utmärkt. Jag använde ett gammalt påslakan till mitt nest som var ganska mjukt och "använt" tänkte att det bli bra mot bebisens hud:)

Svar på tråden Syjunta för gravida!