trz skrev 2012-06-07 22:54:49 följande:
Jag vet egentligen att du har rätt, men jag tror jag lever i förnekelse ett tag till och hoppas någon kommer på en riktig superplan
Fortsätter svara dig, nu när jag ändå är i farten ;)
Det är ju avtagbar klädsel på vagnen antar jag, (har själv brio och där är det ju hur enkelt som helst att ta av klädseln) men sy ett "överdrag" till sittdelen och sy sedan för hand små små stygn längs vissa sömmar så överdraget inte kanar iväg, på både fram och baksida. På så sätt behöver du ju inte förstöra original klädsel.
Suflett är ju krångligare (enligt mig) men jag skruvade isär min suflett så jag fick bara bågarna kvar. Tyget som satt på ritade jag av och klippte sedan till de olika bitarna, yttertyg, inre("stoppning") och det tyget barnet skulle få titta på.
Sedan måste man ju mäta vart bågarna ska sitta och ja, antingen sy "fåror" eller sy dit en (el. Flera) separat fåra. Känns ju viktigt att tyget blir rätt spänt och inte hänger. Och sen kan man ju göra som jag, fel. När jag tänkte, nu jäklar är jag äntligen färdig, då ser jag att jag sytt dit innertyget till sufletten med avigsidan utåt. (suck)