• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Venom

Var visst lite för snabb..

Två av fyra djur som ska sitta på lekmattan, ska till en apa och ett lejon också.
     svansar på båda saknas.

En giraffskallra och en mjukisdinosaurie.

En filt som ska fodras med blått el rosa tyg efter RUL .
    Har virkat 2 rader med varje färg runt hela filten också, men har ingen bild påt... 

En påbörjad djungeltavla i akryl på linneduk.

Början till en elefantamigurumi som blev L I T E stor...
    Huvudet alltså :-P

• gempan

Åh, vad mycket fint ni har gjort! Jag kan erkänna att jag inte okade kolla igenom heeeela tråden nu.

Undrar om någon har något bra mönster på babykläder? Typ body och byxor?

• Coyote

Tänkte ge mig på att sy ett lapptäcke av gamla jeans. Vissa är det stretch i, andra inte, men spelar det någon roll när man klippt ut alla bitar? Jag tänker att om man är noga när man syr så ingen del blir uttänjd så kan det väl inte ha så stor betydelse? Vad tror ni?

• trz

Vad använder ni för tyg till sådana där flärpar ni har på vissa gosedjur? Som på venoms giraffskallra? Funkar vanligt bomullstyg eller borde man ha hårdare tyg?

• Trolltoka
    trz skrev 2012-06-18 00:12:26 följande:
    Hmm.. Om ni hade typ 10 meter stumt tyg hemma, vad hade ni hittat på då? Fick nämligen en jäkla massa sådant här tyg av min far idag: m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/60218020/

Jadu, inte den blekaste aning. Inget tyg jag skulle köpt själv kanske... Solhatt? Förkläde? Gardiner? Påslakanset?
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
Svar på tråden Syjunta för gravida!