• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • faithfully

Tack för svaret! Jag kommer att quilta också men bara kanske 5 sömmar diagonalt åt varje håll (lapparna är 10 cm x 10 cm) så det fixerar ju inte alla lappar. Med quiltning kanske det dock blir stabilt med fliseline?

• trz

Jag är inget syproffs, men jag sydde ett lapptäcke för ett tag sen. Hade samma tankar som du. Hade lappar på båda sidor dessutom. Jag löste det med att jag hade ett lager fleece mellan lappsidorna som stoppning..

• MIJV

Åh önskar kunna lägga in bilder på mina alster som jag hittils gjort men datorn är inte samarbetsvillig =/

Har en fundering, köpte detta underbara tyg: http://www.liandlo.com/tyg/nonno-gron.html och tänkte sy en åkpåse att ha i bilstolen dock funderar jag på vilken färg på bakstycket som skulle vara bäst. Tänkte mig bakstycket i fleece. Någon som har en idé. Vet att jag väntar en flicka, bilstolen är svart och grå, men tror inte att jag vill ha rosa bara för att... Kanske bäst med enfärgat.. ja tips emottages gärna =)

• Trolltoka
    MIJV skrev 2012-06-14 00:02:40 följande:
    Åh önskar kunna lägga in bilder på mina alster som jag hittils gjort men datorn är inte samarbetsvillig =/

Har en fundering, köpte detta underbara tyg: www.liandlo.com/tyg/nonno-gron.html och tänkte sy en åkpåse att ha i bilstolen dock funderar jag på vilken färg på bakstycket som skulle vara bäst. Tänkte mig bakstycket i fleece. Någon som har en idé. Vet att jag väntar en flicka, bilstolen är svart och grå, men tror inte att jag vill ha rosa bara för att... Kanske bäst med enfärgat.. ja tips emottages gärna =)

Vitt till nonno ska du nå ha ljust
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • kaffepaus

Någon som har nått tips på något praktiskt eller liknande som man kan sy till kommande bebis.

Jag vill så gärna sy men hittar inga idéer..

Jag har virkat snart 10 olika barnvagns mobiler (ja, vad ska jag med alla de till?) ett par gallerfiltar och ja, mössor, vantar och allt det där i brist på sy idéer, vill lägga virkningen på hyllan och börja sy igen men vad? :)

• kaffepaus
    Trolltoka skrev 2012-06-14 11:01:59 följande:
    Vilket mönster/beskrivning har ni använt er av när ni sytt babynest?

Denna verkar väldigt enkel och snabb (sådär lagom för att jag inte ska ledsna!) unggravid.blogspot.se/2010/03/hur-man-syr-ett-babynest.html

nån som sytt den? Är den bra?

Jag använde mig av den beskrivningen, fungerade kanon! Jag lade dock till lite ett par cm åt alla håll och ja, min snart 2-åriga son fick ju nästan plats i det så mitt blev inte så mysigt som det borde ha blivit. Funderade på att sy ett till, i de måtten som stod i beskrivningen den här gången ;)
  • Trolltoka
    kaffepaus skrev 2012-06-14 11:08:33 följande:
    Någon som har nått tips på något praktiskt eller liknande som man kan sy till kommande bebis.

Jag vill så gärna sy men hittar inga idéer..

Jag har virkat snart 10 olika barnvagns mobiler (ja, vad ska jag med alla de till?) ett par gallerfiltar och ja, mössor, vantar och allt det där i brist på sy idéer, vill lägga virkningen på hyllan och börja sy igen men vad? :)

Blöjförvaring, spjälskydd, tossor, koftor, body, byxor, tröjor, hjälmmössor, överdrag till skötbädden, amningskudde. Några förslag.
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Trolltoka
    kaffepaus skrev 2012-06-14 11:13:04 följande:
    Jag använde mig av den beskrivningen, fungerade kanon! Jag lade dock till lite ett par cm åt alla håll och ja, min snart 2-åriga son fick ju nästan plats i det så mitt blev inte så mysigt som det borde ha blivit. Funderade på att sy ett till, i de måtten som stod i beskrivningen den här gången ;)

Allt inhandlat så nu ska ja sätta igång! Snart i v12 så då får man väl sy sånt? Haha. Annars får jag väl ge bort om de skulle skita sig trots att jag hörde hjärtat senast idag
  • faithfully
    trz skrev 2012-06-13 22:38:33 följande:
    Jag är inget syproffs, men jag sydde ett lapptäcke för ett tag sen. Hade samma tankar som du. Hade lappar på båda sidor dessutom. Jag löste det med att jag hade ett lager fleece mellan lappsidorna som stoppning..
    Jo, stoppning ska jag också ha (köpt billigaste täcket på IKEA), men det löser ju inte problemet att sömsmånen viker sig och blir knölig under, speciellt efter tvätt, de går ju aldrig stryka ut snyggt efteråt... :/
Svar på tråden Syjunta för gravida!