• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tallbarr12
    Solaika skrev 2012-06-07 22:08:43 följande:
    Hallonpajen; jag trädde om enligt instruktionsboken MÅNGA gånger.. Hjälper inte Trolltoka; plåten är inte högre än resten av ytan runt om.. Tänderna rör sig under men når lixom inte upp.. Känns som de rör sig för lite lixom.. Fick tips om att det ev kunde gå att skruva på nåt som justerar dem men hittade inga skruvar till det..

Om du inte gjort det redan, så släng ut frågan på sysidan.se också! Jag har fått mycket hjälp med min hq 2000 där, men vet tyvärr inte vad som är fel på din. Min stygnplåt ligger också i samma plan som resten av ytan runt omkring.
  • Solaika

Tallbarr; visste inte ens att den sidan fanns! Tack! Ska göra det när jag sitter vid datorn. Nu har sängens dragningskraft vunnit över mig

• Fixarfia
    trz skrev 2012-06-07 23:13:15 följande:
    Men vad ska man ha för tyg till barnvagnsklädsel?

Du skulle kanske kunna köpa trikåtyg som du spänner över sufletten? Med resår i kanten.
  • trz

Det är ju ett alternativ, fast jag vill ha hela vagnen i ett annat tyg..

• wenchemaria

Jag använde dynan från ett IKEA skötunderlägg till det babynest som jag gjorde till min vän och den dynan var perfekt. Hade ju ifs ett trasigt sådant hemma.

• trz

Nä nu måste jag nog vända mig till er experter igen. Kommer få en symaskin om ett par veckor (som jag har längtat!) men det finns ju så mycket fint man "behöver" till. Vad föreslår ni att jag införskaffar till en början? Har inte världens bästa ekonomi så tyvärr kan man ju inte köpa allt man hittar :/

• littlemisssunshine08
    trz skrev 2012-06-08 23:16:06 följande:
    Nä nu måste jag nog vända mig till er experter igen. Kommer få en symaskin om ett par veckor (som jag har längtat!) men det finns ju så mycket fint man "behöver" till. Vad föreslår ni att jag införskaffar till en början? Har inte världens bästa ekonomi så tyvärr kan man ju inte köpa allt man hittar :/

En bra tygsax!! Och knappnålar, resten är det ingen stress med.
Svar på tråden Syjunta för gravida!