• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Solaika

Google e min vän.. den plåten ser visserligen ny ut jämfört med maskinen.. men hur vet man om det är fel? 

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Hallonpajen

Jag tror nog mer på fel trädd maskin...känner igen fenomenet när underspolen inte är rätt fäst eller tråden på spolen för löst uppspolad. Prova att trä om både över- och undertråd!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Trolltoka
    Solaika skrev 2012-06-07 21:20:02 följande:
    Google e min vän.. den plåten ser visserligen ny ut jämfört med maskinen.. men hur vet man om det är fel? 

Google vet allt

Om du vrider på handhjulet så bör det komma upp tänder i stygnplåten? Gör det inte det och stygnplåten är upphöjd så är det nog en sån där speciell stygnplåt för quiltning(?) och frihandssömnad.
    trolltoka.wordpress.com trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13* thirdoneisacharm.wordpress.com
  • Solaika

Hallonpajen; jag trädde om enligt instruktionsboken MÅNGA gånger.. Hjälper inte

Trolltoka; plåten är inte högre än resten av ytan runt om.. Tänderna rör sig under men når lixom inte upp.. Känns som de rör sig för lite lixom.. Fick tips om att det ev kunde gå att skruva på nåt som justerar dem men hittade inga skruvar till det..

• trz

Nu har jag kommit fram till att det är en Emmaljunga duo edge vi har.. Jag är inte duktig på att sy, kan klara av en simpel kudde eller en grytlapp men nu är jag verkligen sugen på att ge mig på att sy en ny klädsel till vagnen ( bara sittdel och sufflett) när symaskinen kommer om några veckor. Men hur gör man det?

• trz

Aargh, hela inlägget kom inte med!
    - jag vill ju inte sprätta upp nuvarande klädsel om jag misslyckas. Och några avancerade grejer vågar jag mig inte på.. Hjälp?

• trz

Jag vet egentligen att du har rätt, men jag tror jag lever i förnekelse ett tag till och hoppas någon kommer på en riktig superplan

Svar på tråden Syjunta för gravida!