• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tallbarr12
    trz skrev 2012-06-18 00:12:26 följande:
    Hmm.. Om ni hade typ 10 meter stumt tyg hemma, vad hade ni hittat på då? Fick nämligen en jäkla massa sådant här tyg av min far idag: m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/6021802.../
    Har heller ingen aning... Enligt ikea var det dessutom en massa polyester i tyget :/ Är det tunnt eller tjockt?
  • Konvaljen
    Coyote skrev 2012-06-17 23:18:35 följande:
    Tänkte ge mig på att sy ett lapptäcke av gamla jeans. Vissa är det stretch i, andra inte, men spelar det någon roll när man klippt ut alla bitar? Jag tänker att om man är noga när man syr så ingen del blir uttänjd så kan det väl inte ha så stor betydelse? Vad tror ni?

Jag har gjort det till min dotter, detfunkade finfint trots att vissa jeans var stretch i. Du kan ju tänka på hur du syr ihop dem.
  • Memmis
    trz skrev 2012-06-17 23:40:13 följande:
    Vad använder ni för tyg till sådana där flärpar ni har på vissa gosedjur? Som på venoms giraffskallra? Funkar vanligt bomullstyg eller borde man ha hårdare tyg?
    Ripsband och sånt där band som man ofta använder till scrapbooking kanske? :)
  • kapten bombus

Denna tråden är så härlig!
    Massor med inspiration så att man kan fördriva dagarna innan bebis är ute!

Jag har velat sy en hätta länge så jag tog fram en modell jag hade hemma som verkade okey.
    Målade av på smörgåspapper och modifierade efter behag.
    Det blev faktiskt riktigt bra!
    Jag ska köpa lite mer strechtyger och prova med och lite andra kantband.
    Det jag behöver nu är ett bebishuvud att testa hättan på.
    Det bästa vore ju om den var praktisk med.

Från utredning till nu, bebis i magen! kaptenbombus.blogspot.com/
  • trz

Någon som vet hur man ställer in längden på stygnen på en Husqvarna classica 90? Om jag tex vill sy raksöm med brett avstånd?

• Solaika
    trz skrev 2012-06-18 00:12:26 följande:
    Hmm.. Om ni hade typ 10 meter stumt tyg hemma, vad hade ni hittat på då? Fick nämligen en jäkla massa sådant här tyg av min far idag: m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/6021802.../
    Påslakanset i massor Sånt e ju sjukt dyrt att köpa färdigt trots att det är så litet till barnsängar o vagn. 

Älskar att sitta o tjuvkika på vad ni gör för kul i den här tråden! Idag fick jag äntligen hem lite jersey från Stof o Stil så nu tänkte jag försöka mig på att göra både byxa, tröja o mössa  
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • smulan 75

Sonens gamla spjälsäng(som var obehandlad trä) fick nytt liv och blev målad av hela familjen (jag&mannen&sonen) hittade tyget på loppis som blev påslakan&örngott. Sonen har valt en Laban speldosa samt Pippi långstrump docka,gose lamm samt grodan sonen hade på bb som nyfödd. Här kommer nog lillasyster att trivas.
  • Memmis

Fick lite "egentid" igår kväll, i vettig tid (ni vet innan man själv är sådär slut och mos), så jag knåpade ihop den här medan jag satt och slappa framför TVn.

Fått dille på turkost jag... hehe.

Svar på tråden Syjunta för gravida!