• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Mini 82

Här är en amningskudde, som jag knappt använt men ändå;)

och en filt jag virkat, den tog låååång tid:)

och påslakan till vagnen

• Mini 82

Har även blivit lite byxor...

Det kommer säkert bli mer, syr lite mellan amningarna:)
  • kroken4

Har köpt garn idag å nu återstår frågan, virka en stor mormorsruta eller virka typ likadan fast man virkar fram å tillbaka ? Om ni förstår vad jag menar.. Ska bli en filt till barnvagnen. =)

• elinp88

Idag var vi och införskaffade mer tyg.

Jag tycker att de "babyfiltar" som finns att köpa, känns så små, så nu sydde jag upp en lite större modell (dock har jag inte tagit måtten på den!).

Den består av två olika tyg, ett mönstrat och ett enfärgat. Jag sydde även en enkel söm som kant på den! Snabbt och smidigt, så det kan jag rekommendera!

• elinp88

Haha, det har jag knappt någon aning om :) det ljusa kändes som att det var något sort muddtyg (i vilket fall som helst valde jag tyger som var rätt "mjuka" i kvaliteten, just för att det ska vara mjukt mot bebisen!).

Jag kan tänka mig att det funkar med de flesta tyger, men känn på materialet!

Nu sitter jag bara och funderar på om det är något mer jag vill sy upp! Har endel tyg kvar av båda tygerna.

Har även sytt ett draperi till vårt "tvättmaskinskåp", som snart även kommer innehålla ett hemmasnickrat skötbord! Jag ska försöka komma ihåg att ta ett foto på detta, när det är färdigt!

• nalleryd
    Mini 82 skrev 2012-09-14 12:26:54 följande:
    Har inte skrivit på länge men nu är sonen här och har redan hunnit bli 4 veckor!! tiden går så fort:)

Har hunnit titta igenom tråden och är såå inspirerad av allt fint. Har äntligen tagit kort på allt jag sytt så här kommer måååååånga bilder:)  

Skötväska att sätta på vagnen, har även axelband som man kan sätta på

med massa praktiska fack, både på och i

Lägger fler bilder i ett nytt inlägg så det inte kraschar....
    Den var ju helt underbar!! Superfin väska!!!
  • Marilyn

Kroken4: jag virkar nu en rektangulär mormorsruta. Långsidorna är dubbelt så långa som kortsidorna. Det blir bra, men det är tråkigt!
    Har du enfärgat garn, eller flera färger? Ska du virka på längden så tycker jag annars att en ripplefilt är snyggt, eller en med kattmaskor, fast då krävs det nästan att man randar med olika färger för att det ska bli effektfullt.

Svar på tråden Syjunta för gravida!