• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Hallonpajen

Jag köper prym och fäster med tång - väl värt varenda krona! Bibbis har till bra pris har jag för mig, annars finns prym i princip överallt så googla eller kolla närmsta syaffär!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Marilyn

Skulle vilja sy en enkel åkpåse, eller filt som jag enkelt kan ha i bilbarnsstolen och bara vika över bebis när vi till och från dagis, in i affären etc. Har någon en idé på vad detta kan heta på engelska, eller har någon tom en länk till sida med inspiration?

• Marilyn

Gjorde om ochgjorde rätt och använde Google lite. Hittade på lite bilder och tom ett mönster.

• mrln

Nu har jag tjuvkikat och fått en massa bra idéer av er!
    Så nu tänkte jag bjuda på en smart sak som jag sytt till barnmatstolen Glad Eller jag tycker det är smart iaf...

Ett "bakhänge", plast framtill så det går lätt att torka och en genomskinlig plastficka bak så hittar man snabbt det man behöver. Brukar ha haklapp, leksak, bitring och handduk i plastfickan så man har det nära till hands och det ligger inte och stökar någon annan stans Glad

Sedan blev det en matchande dyna till ryggstöd och en sittdyna i fejkläder. 

• Marilyn

Hallonpajen: den hade jag inte hittat, tack! Tänkte köra på en fleecefilt från rusta och ngt mjukt tyg som jag får leta reda på hemma. Fleece är ju bra, men blir ju så elektriskt så det kan nog vara skönt med bomullstyg också. Ska sätta mig idag och gå igenom allt! Återkommer med resultat!

• Hallonpajen

Det är sant...jag hade annars funderat på att sy i dubbla lager fleece för att få det varmt, men det är kanske onödigt...och det elektriska hade jag inte tänkt på! Får kika igenom tyglagret och se om jag kommer på något bättre :)

Hur har det gått med pyjamaspåsen?

Adam 2008 ~ BF 6/10
Svar på tråden Syjunta för gravida!