• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Strumpemamma

Vad ni är duktiga och dolar!

Jag har haft tröj-premiär. Inte så svårt när man väl kom på't.

Här är min andra tröja. Den första visar jag inte. Den behövde lite modifikation... Hehe

Försökte mig också på att göra byxor i Velour. De blev supermysiga men Åååååååååååh vad jag svor. Tyget åkte bara runt... *puh*

• Miss Giggle

Hallonpajen: jag har sytt en sån tokenkelt! Har inget foto för det var en gåva men jag sydde i dubbelt fleece och sydde på ett kantad runt om

• hernameispekka
    Strumpemamma skrev 2012-09-17 12:12:56 följande:
    Vad ni är duktiga och dolar!

Jag har haft tröj-premiär. Inte så svårt när man väl kom på't.

Här är min andra tröja. Den första visar jag inte. Den behövde lite modifikation... Hehe

Försökte mig också på att göra byxor i Velour. De blev supermysiga men Åååååååååååh vad jag svor. Tyget åkte bara runt... *puh*

Wow, jag älskar det gröna tyget m. stjärnorna!! :D
  • Strumpemamma
    hernameispekka skrev 2012-09-17 12:26:48 följande:
    Wow, jag älskar det gröna tyget m. stjärnorna!! :D
    Ja det är underbart! Man vill nästan äta upp det
  • elinp88

Gav mig idag in på att sy ett babynest. Jag har aldrig gjort det tidigare, men vart nog någorlunda nöjd (vi får väl se hur det blir när bebisen ligger där sen Skrattande).

Jag fyllde med vadd (från ikea-kudde) i både sidorna och även botten (i efterhand funderar jag på om jag ändå skulle tagit skumgummi i botten, för att få den lite fastare, då den nu är rätt "pösig" i mitten).

Och vilket jobb det var att få i "bandet", som man kan justera storleken på babynestet!!

• nalleryd

Den här har jag sytt ny. Är nöjd med allt utom den så kallade farfarsknäppningen. Men det minimala falet syns knappt :) Sen är jag INTE vän med tryckknapparna. Har köpt ett sådant färdigt sett med verktyg i. Vet att det finns en tång, är det lättare??

• Strumpemamma
    nalleryd skrev 2012-09-17 15:58:58 följande:
    Den här har jag sytt ny. Är nöjd med allt utom den så kallade farfarsknäppningen. Men det minimala falet syns knappt :) Sen är jag INTE vän med tryckknapparna. Har köpt ett sådant färdigt sett med verktyg i. Vet att det finns en tång, är det lättare??

Vilken söt! Tänk att man ska va sån perfektionist hela tiden. Man ser minsta litet veck när man sitter å grejjar Vilket mönster har du använt?
  • Marilyn

Hallonpajen: blev ingen pyjamas. Får se om jag orkar sy en senare. Hittade ytterligare en billig på babyproffsen så jag köpte den istället.
    Jag måste nog köpa lite nytt tyg om jag ska sy till bilstolen Har turen att bo 1 mil från Rosa huset som säljer många fina trikåtyger, så jag köper nog en meter sånt, kör på mönstret du tipsade om och har fleecen mittemellan. Hinner tyvärr inte dit innan de stänger ikväll, men åker nog dit imorgon.

Svar på tråden Syjunta för gravida!