• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Hallonpajen

trz: Det ser ut som om prickarna på kroppen är där du ska fästa arm resp. ben - jag tänker mig nästan lite gammaldags nalle där benen/armarna är rörliga?! Fanns det inte med någon materiallista eller beskrivning? Men det går säkert att sy fast armarna och benen "från insidan". Så, jag tror att alla delar ska sys ihop separat för att sedan monteras ihop på något bra sätt! :)

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • trz

Nej hittade bara den här bilden tyvärr.. Men om man syr rörligt, syr man ihop hela kroppen och hela armen var för sig då? Och sen syr ihop för hand?

• Coyote
    Marilyn skrev 2012-09-19 10:24:44 följande:
    Lillasyster Alba föddes igår kl 18,55, i v 39+3. 3680 kg kärlek och en halv meter lång. Ligger och vilar ut på bb och funderar på ev hemgång, bara amningen klaffar. Bilder på nysydda filten kommer!
    Men grattis! Vi vill ju ha bild på bebisen också, inte bara filten nu!
  • Strumpemamma

Jag måste fråga: ÄR det så att Ottobre har VÄLDIGT stora storlekar eller är mina barn konstiga..? Har hittills bara sytt efter mönster i 2011-kellektionen...

• Hallonpajen

trz: Jag skulle tro det...

Strumpemamma: de är stora! Jag har börjat sy bebiskläder och mäter mot befintliga (köpta) kläder och det verkar vara ganska konsekvent en storlek större när det gäller bebisplagg! En strl 56 i Ottobre motsvarar en normal 62:a. För större storlekar (syr 110 till min son) verkar det stämma bättre!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Strumpemamma
    Hallonpajen skrev 2012-09-20 11:08:29 följande:
    trz: Jag skulle tro det...

Strumpemamma: de är stora! Jag har börjat sy bebiskläder och mäter mot befintliga (köpta) kläder och det verkar vara ganska konsekvent en storlek större när det gäller bebisplagg! En strl 56 i Ottobre motsvarar en normal 62:a. För större storlekar (syr 110 till min son) verkar det stämma bättre!
    Gud det är otroligt frustrerande... Jag mäter också mot köpta kläder och det kan ju vara en enorm skillnad. Undrar om tyska barn är mkt större Till mina tjejjer som har 104 och 122 tycker jag inte att stämmer heller faktiskt.... Ja man får väl helt enkelt lära sig att modifiera
  • Marilyn

Här kommer en bild på filten som syddes under mitt värkarbete. Den är redan invigd med kräk! Bild på bebis med filt har inte hunnit tas tyvärr. Det som är positivt med filten är samtidigt lite negativt. Filten sitter alltid där och håller henne varm - när hon sitter i bilstolen. Men ska vi flytta henne mellan stol och vagn så har hon inte mycket kläder på sig under flytten. Men den kommer vara perfekt när vi ska läman och hämta storasyster på dagis!

• Cilia85
    Marilyn skrev 2012-09-21 16:18:35 följande:

Här kommer en bild på filten som syddes under mitt värkarbete. Den är redan invigd med kräk! Bild på bebis med filt har inte hunnit tas tyvärr. Det som är positivt med filten är samtidigt lite negativt. Filten sitter alltid där och håller henne varm - när hon sitter i bilstolen. Men ska vi flytta henne mellan stol och vagn så har hon inte mycket kläder på sig under flytten. Men den kommer vara perfekt när vi ska läman och hämta storasyster på dagis!

Åh du har precis samma babyskydd som vi, vilket mönster har du använt till filten??? Vill att det ska passa men den jag har börjat på känns sådär...
  • Coyote
    Marilyn skrev 2012-09-21 16:18:35 följande:

Jag har alltid en extra fleecefilt under vagnen för sådana tillfällen. Superfin filt!
Svar på tråden Syjunta för gravida!