• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Marilyn

Har under fm sytt en filt till babyskyddet efter tutorialen som Hallonpajen tipsade om. Blev med en jerseysida och en fleecesida. Är nöjd. Sitter med värkar nu så förhoppningsvis kan jag visa en bild på skyddet med en riktigt nyföding i!

• LillfisenE

Åh! Hoppas dem är på riktigt marilyn! Mysigt!

Jag sydde igår en kjol till mig sjölv och ska bara få tummen ur att mäta på sonen så ja vet vilken storlek på mönstret kag ska använda till hans tröja...

• Hallonpajen

Åh vad spännande Marilyn!! Har du BF nu i dagarna? Jag jobbar sista dagen imorgon och sen ska här minsann sys innan bebis tittar ut! :)

Alla ni som är nybörjare - våga köpa hem tyg och sätt igång!! Det är verkligen så att övning ger färdighet. Mina första plagg kan jag inte titta på utan att skämmas idag :D Och med hjälp av syböcker och inte minst riktigt bra tutorials hos många bra bloggare kommer man långt!

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • Marilyn

Lillasyster Alba föddes igår kl 18,55, i v 39+3. 3680 kg kärlek och en halv meter lång. Ligger och vilar ut på bb och funderar på ev hemgång, bara amningen klaffar. Bilder på nysydda filten kommer!

• Hallonpajen

ÅH! Stort GRATTIS!! Kärlek och lycka :) Superfint namn, och en bild på bebisen oxå hade inte skadat... ;)

Ta hand om er! Hjärta

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • trz

Jag är ju verkligen nybörjare, så kan någon titta på det här mönstret och berätta hur man gör? hur får man fast armar och ben? syr man dom separat och syr ihop för hand? skulle verkligen behöva en beskrivning for dummies Det är alltså en nalle..

trz.blogg.se Amy 111019 <3
Svar på tråden Syjunta för gravida!