• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    petrabring skrev 2012-09-24 19:38:08 följande:
    Hejsan alla händiga kvinnor!

Har för mig att jag läst att någon gjort egna/sytt napphållare? Tacksam för svar :)

Yes, har sytt ett gäng Vad funderar du på?
    FVA skrev 2012-09-24 11:38:41 följande:
    Var koper man bra sma dragkedjor? Jag ska sticka tills det blir lagom langd for en dragkedja, men funderar pa i vilka storlekar de finns?

(Misstanker 8 - 10 - 12 cm?)

Kolla Bibbistextil.se! Hon brukar ha det mesta!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • FVA
    Trolltoka skrev 2012-09-24 22:57:57 följande:

Yes, har sytt ett gäng Vad funderar du på?

Kolla Bibbistextil.se! Hon brukar ha det mesta!
    Tack for tipset. Hittade pa stoff och stil, och bestamde mig for att sticka till 10 cm. Da kan jag nog kopa lite var som helst sen var tanken :)
  • Trolltoka
    FVA skrev 2012-09-25 11:08:14 följande:
    Tack for tipset. Hittade pa stoff och stil, och bestamde mig for att sticka till 10 cm. Da kan jag nog kopa lite var som helst sen var tanken :)

Bibbi är supersnabb på leverans och tar inte mer än den faktiska frakten
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • charlottaråtta

Undrade just om någon gjort skötväska :) kommer nog inte hinna själv, och har en bra köpt. Däremot funderar jag på amningströja, vore jättekul att se om någon gör eller gjort det! :) kanske syr själv, lägger upp bild sen isf! Har några andra mer akuta projekt på kö först bara :)

• Mini 82

Charlottaråtta, jag har gjort en skötväska, ligger en bild längre bak i tråden. Har använt grov kanvas och skinn, har tyvärr ingen beskrivning då jag sytt efter eget huvud. Men du kanske får lite inspiration:) klicka visa bara på mitt namn så borde du hitta snabbt

• Strumpemamma
    charlottaråtta skrev 2012-09-26 00:46:36 följande:
    Undrade just om någon gjort skötväska :) kommer nog inte hinna själv, och har en bra köpt. Däremot funderar jag på amningströja, vore jättekul att se om någon gör eller gjort det! :) kanske syr själv, lägger upp bild sen isf! Har några andra mer akuta projekt på kö först bara :)
    Det här med amningströja har jag också funderat på, men då har jag i tanken gjort om nån tröja jag redan har. Tänkte om det kunde gå att göra en farfarsknäppning på en t-shirt lr liknande...
  • Tallbarr12

Jag googlade rejält på att sy amningströjor för ett tag sen och sparade en massa länkar, kan lägga upp dom nån dag men hinner itne just nu! 

• IdaMaarja
    Tallbarr12 skrev 2012-09-26 10:27:46 följande:
    Jag googlade rejält på att sy amningströjor för ett tag sen och sparade en massa länkar, kan lägga upp dom nån dag men hinner itne just nu! 

BF 21/11-12
Svar på tråden Syjunta för gravida!