• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • charlottaråtta

Mini82 - ja just det! Såg den nog nu när du påminner, sitter på mob så kan inte kolla just nu :)

Gröna L - åh så fin!! Tack så hemskt mkt gör tips, bara jag får tag i ett fint tyg ska jag absolut sy den!

• Strumpemamma

Om man vill göra ett eget mönster till en tröja/t-shirt, hur gör man för att få till ärmen? Jag har provat massor men tycker inte riktigt att jag blir nöjd med passningen till ärmhålet...

• Tallbarr12
    Strumpemamma skrev 2012-09-26 19:24:37 följande:
    Om man vill göra ett eget mönster till en tröja/t-shirt, hur gör man för att få till ärmen? Jag har provat massor men tycker inte riktigt att jag blir nöjd med passningen till ärmhålet...

Har du nån tröja att utgå ifrån?

Jag tror att mitt eget topp/klänningsmönster från början är ett ottobremönster som jag moddat en massa.
  • Strumpemamma
    Tallbarr12 skrev 2012-09-26 20:44:21 följande:

Har du nån tröja att utgå ifrån?

Jag tror att mitt eget topp/klänningsmönster från början är ett ottobremönster som jag moddat en massa.
    nej jag har sytt en amningströja på prov för att se hur man kan göra. Har inget mönster eller tröja alls att gå efter. Först tänkte jag att det kunde få bli en tanktop-amingströja, men nu är jag ändå sugen på att sätta dit en ärm. Är ingen panik om jag inte får till en ärm, men det skulle nog vara rätt bekvämt tror ja... Har bara barn-Ottobre-tidningar att kika i just nu....
  • weasley

Åh, det är så kul att se allt ni gör! Har snart läst igenom hela tråden och fått många tips.
    Själv är jag mest en plushiedjurs-sömmerska, så det blir nog en del leksaker också utöver babynest och kläder.
    Än så länge är det länge tills Sparven kikar ut, men då hinner jag göra en del i alla fall (är i vecka 17 nu, så han/hon kommer inte förens i mars).  

• norskan

Har följt tråden sen jag blev gravid men har inte orkat göra nånting förrän nu ;) Fick ett ryck igår och åkte till stoff och stil och handlade lite olika tyger och sydde mitt första bebisplagg någonsin. Har inte sytt någonting alls sedan högstadiet så det gick åt många svordomar och ganska mycket tyg innan jag till slut fick ett någorlunda resultat. Kommer dock ge det ett nytt försök under dagen eller helgen. 

.

Är "bara" i v. 22 så jag har tid på mig att bättra mig tills hon kommer ut ;)
  • trz

Jag vet att jag frågade förut och fick massa bra svar, men nu hittar jag inte tillbaka..
    Poäng-barn-fåtöljen? Nu är den ommålad men jag måste göra något åt dynan.. Om man bara lägger ett tyg över och syr en raksöm i alla tidigare sömmar, blir det jättefult då? Jag är ju verkligen.. Värdelös på att sy..

• trz

.. Så att sy en ny dyna är nog alldeles för avancerat skulle det stå också. Jäkla app!

• Mlir

Har en 4 månaders här hemma som dregglar sig genomblöt. Idag sydde jag en dregglis till henne. Min första. Den har sina skavanker men blev iaf funktionell och nästa jag syr blir nog bättre ;)

Svar på tråden Syjunta för gravida!