• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Mlir skrev 2012-09-27 12:23:07 följande:
    Har en 4 månaders här hemma som dregglar sig genomblöt. Idag sydde jag en dregglis till henne. Min första. Den har sina skavanker men blev iaf funktionell och nästa jag syr blir nog bättre ;)

Sicken sötnos!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Flings

Följt tråden ett tag och inspirerats till både det ena och det andra att pyssla till innan bebisen kommer om 7 veckor :) Går hemma med grav.penning så har gott om tid att pyssla (och renovera)!

Blöjfodral efter beskrivning från denna tråd! Var enkelt och gick snabbt att göra så har gjort 2 st hitills!

Håller även på med en lekfilt att ha på golvet. Mycket jobb och knepigt att gå till lappteckniken riktigt, men det verkar bli bra! Har köpt vadd och tyg till undersidan så ska bara lyckas få ihop det snyggt!

"Sitta-i-soffan-och-slöa-projket" är just nu en stickad mini tomteluva som ska användas till julfotograferingen som jag hoppas jag ska hinna med i år ;) Lägger upp bild på den när den blir klar!
  • Flings

Har skrivit ut det när jag väl letat fram det Blöjfodralet består av 2 tygstycken som är ca 57x27 cm som vändsys ihop. Sy fast kardborre och tygremsa med kardborrens andra del. Vik in 11 cm på varje sida och sy fast!

• Trolltoka
    Flings skrev 2012-09-27 13:20:54 följande:
    Har skrivit ut det när jag väl letat fram det Blöjfodralet består av 2 tygstycken som är ca 57x27 cm som vändsys ihop. Sy fast kardborre och tygremsa med kardborrens andra del. Vik in 11 cm på varje sida och sy fast!

Tack!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • gussilago

Trz- när jag sydde till poäng, ritade jag efter den gamla dynan. Sydde på avigan, vände, stoppa i o sydde sen sömmarna som gör att dynan kan vikas och förståss den sista sömmen där jag fick i dynan. Alternativt är att sy den som ett örngott dvs omlott för att kunna ta av och tvätta. Rörigt? Lättare om jag kunnat visa, inte är det svårt att sy detta!

• trz

Tänkte så först, men känns som den blir så säckig då? Ja snälla, kom och visa! Har ingen i min bekantskap som kan sy och jag är helt lost! Jag som var bäst i syslöjden i sexan fixar inte ens ett par bebisbyxor med resår längre!

• Mlir

Jag har sytt dynfodral av samma princip som kuddfodral. Repade upp det gamla fodralet som satt på och använde det som mall för hur jag skulle klippa ut och sy ihop.

• gussilago

Om det är en skumdyna, som du syr runt o gör de sömmarna i vikningarna o dessutom syr i stumt tyg tror jag inte att det blir säckigt. Kom på nu att du skulle kunna sy "som örngott"- omlott och använda det som går omlott att trä över ryggen där huvet är. Det låter knas, men är en variant för att det inte ska glida ner...... Omdu förstår:)

• trz

Äsch, jag struntar i det. Det får vara en smutsig dyna. Det är liksom inte ens lönt att försöka. Så dålig är jag. Kommer bara bryta ihop. Men tack ändå..

Svar på tråden Syjunta för gravida!