• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Anakin

Hörni - jag tjuvhänger lite på den här tråden trots att jag knappt har kommit igång själv alls, men det är roligt att se allt ni gör - om ni vill visa varandra, varför använder ni inte Skype med videofunktion? Jag har en sådan sjuk tur att jag känner en tjej som är mönsterkonstruktör i Milano, och jag Skypar den stackaren hela tiden när jag syr, hehe! Fungerar riktigt bra!

• elinp88

Igår började jag spåna idéer på vad jag ska pyssla med här hemma fram till dess att liten behagar komma ( på söndag är det en vecka till beräknat datum). Köpte en "heldress" på Hm för någon månad sen, och tyckte att det kunde vara kul att ge mig in på att försöka rita av mönstret och sy upp en dress till.

Jag har tyg kvar från när jag sydde min bebisfilt, och tog därför samma tyg som "baksidan" till filten.
    Dock är jag sådan att jag inte orkar sitta och fixa om, sprätta upp ett tiotal gånger och så, så vissa sömmar är snea och lite så.
    På dressen från HM sitter det även en luva på, samt en "magficka", men detta struntade jag i nu.
    Jag lade även till med sådana där uppvikbara ben-och armslut, så att bebis inte behöver frysa och händer och fötter.

Nu är det bara lite småpyssel kvar.. jag funderar ev på att sy dit knappar och fixa någon fin lösning med det. Det är även lite småsömnad kvar, men det får jag nog ta för hand.

• elinp88

Annoz87, jag har nu även sytt dit knappar i typ mörkt trä, med lite form av blommor.

• Yanya

Såg en liknande sån här igår när vi var på ikea. Frågade såklart var dom hittat den, i USA. Finns att beställa men då går den på 400-500:- + frakt och jag blev lite snål. Funderar på om man kan lyckas sy en själv. Ville mest dela med mig av tipset då jag själv aldrig sett en sån här förut och tyckte att det verkade supersmart. Mycket skönare för barnet att sitta i kundvagnen och så slipper man gnagandet på handtaget (som jag knappt vågar tänka på hur mycket baciller det är på). Dessutom kan man ju sy fast lite flärpar och figurer så att barnet har något att pilla på, då kanske man dessutom får en tystare shoppingtur. 
    Undrar hur mycket konstiga blickar jag kommer få om jag ställer mig och mäter i mataffären? 
  • Marilyn

Yanya: det såg ju intressant ut! Det är alltså typ en sittdyna som man sätter i vagnen? Är det då hål för benen? Vad är det svarta på bilden? Bälten?
    Tycker nästan att det ser ut som en hängmatta för spädisar!

• Pluttfamilj

Den såg ju grym ut, med bälte och allt! Stabilare lär det bli med, hade jag varit händigare hade jag försökt mig på det men vilken bra ide!

• Miiiis

Lägg gärna in mönster om du kommer på nån bra lösning på kundvagnsstolen. 

• Yanya

Ja det är som en dyna, vaddering åt alla håll, inkl på handtaget. Bälte kanske man kan hoppa om man inte känner sig händig nog ;) Man kan säkert välja hur "fasta" man gör sidorna och då sitter barnet nog ganska stabilt ändå. Eftersom man ändå inte lämnar vagnen ensam med barnet i så behövs ju inte bältet för säkerheten.
    Delen man trär över handtaget är det resår i så den lätt sätts på. Sen antar jag att man gör som en ficka som man trär över ryggstödet. Gäller sen att inte göra för små hål för benen men gör man dom lite mindre än vad dom på vagnen är så blir det ju mjukare mot benen också. 
    Jag är rätt sugen på att försöka mig på detta men jag har ingen aning om hur jag kommer lyckas. Först gäller det att ta mått och se ungefär hur ett mönster skulle se ut.

Googla "Cart Cover" eller "Shoppingcart cover" så får ni fram fler bilder. 

Svar på tråden Syjunta för gravida!