• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Yanya

Såg nu förresten att man även kunde googla ""cart cover pattern" Glad

• lalasmama

Coolt och smart! Lättast är nog att mäta på Ikea! Där mäter ju folk allt möjligt!! (de har ju tom måttband och papper å pennor) ska dit i veckan men någon annan hinner nog före..

• Kajsa Anka
    lalasmama skrev 2012-09-29 20:36:28 följande:
    Coolt och smart! Lättast är nog att mäta på Ikea! Där mäter ju folk allt möjligt!! (de har ju tom måttband och papper å pennor) ska dit i veckan men någon annan hinner nog före..

Ikeas kundvagn mätte jag i går för just detta syfte.

Barndelen som de sitter i var i följande mått.

Höjd 29cm
    Bredd 37 cm

Hela bredden tills vagnens slut var 52 cm

Jag har följt denna tråden ett bra tag men inte skrivit förrän nu.  
  • Pluttfamilj

Fast har inte Ikea speciella kundvagnar, här har de bälten bland annat vilket jag inte sett någon annanstans?

• Pluttfamilj

Köpte hem lite tyg från panduros rea igår så nu ska jag allt våga mig på att sy, ett förkläde till min 2åring ska jag väll klara av även som totalnybörjare?

• Kajsa Anka
    Pluttfamilj skrev 2012-09-30 05:39:33 följande:
    Fast har inte Ikea speciella kundvagnar, här har de bälten bland annat vilket jag inte sett någon annanstans?

Nej detta var en helt vanlig kundvagn utan sele för barnet. PÅ min IKEA finns det ing selar längre i kundvagnen, utan då får man ta en vagn som är en bladning av en kundvagn och en barnvagn och hänga en IKEA påse under.
    Men jag har även mätt på ICA Maxi. Det är bästa är att göra lite lite större så det passar på alla kundvagnar. En del affärer har ju större vagnar än andra.
  • hyschad

Hämtade hem ett paket med tyger ifrån Stoff och stil igår och kunde naturligtvis inte hålla händerna borta utan det blev en huvtröja i jersey (?) med hög hals och mudd.
  • Pluttfamilj

Kajsa anka- Vad skönt, tänkte bara så man inte får mått som bara stämmer där. Tänkte på att vagnarna var så skumma när vi var där sist nämligen :)

Svar på tråden Syjunta för gravida!