• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • bambigirl

Strumpemamma: jag har hört att nr 4 2011 ska ha många bra bas-mönster. Har det inte själv dock. Annars gillar jag meedom-böckerna barnetoj.

• LisaVäntar

Hjääääälp! Är det någon som har ett mönster till skidmössa/mask? Som är öppen runt ögonen?

• Kastrull

Önskar att jag hade tid och ork för att sy lite till den kommande bebben, har massor med fina tyger.......

• Strumpemamma

Gav mig på ett annat mönster än det jag tänkt. Modifierade och fixade lite. Och det blev visst ett par muddjeans i strl 110!! Hyffsat nöjd faktiskt. Dock är det ju Ottobres basmönster så de är aaaningen stora trots förminskning. Men hon får väl växa i dem.

• Strumpemamma
    bambigirl skrev 2012-10-03 15:45:28 följande:
    Strumpemamma: jag har hört att nr 4 2011 ska ha många bra bas-mönster. Har det inte själv dock. Annars gillar jag meedom-böckerna barnetoj.
    Ja det var det numret jag lånat på bibblan, men som nån snott just det mönsterbladet där basmönstren är... Så det ska jag beställa...
  • Strumpemamma
    Anakin skrev 2012-10-03 22:39:16 följande:
    Jättesnygga muddjeans! :)
    Tack! Är faktiskt riktigt nöjd =)
  • Delapitated

Hm, någon som sytt varma sittdynor till carena double swing?:) ska själv göra det men jag vet inte vad jag ska använda för material!:/ har ni något tips? Mamma tyckte jag skulle demolera en gammal pälskappa men jag vet inte:D

• Lowika

Dessa har jag gjort en till min lille kille, en till hans kusin, och en till några vänners lilla flicka

• Mini 82

Lowika, vilka underbara elefanter(?) jättefina i det tyget!
    Har du använt något mönster? Får man härmas? Kram:)

Svar på tråden Syjunta för gravida!