• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Anakin

Delapitated: Hmmm, förstår nog inte riktigt vad du är ute efter. Om du bara vill ha något att sitta på, kan du inte sy en kudde och stoppa med vadd? Eller, om du vill ha ett mysigare tyg, köpa fårskinn från IKEA? Eller fleecetyg för mysighetsfaktorn? Eller är jag ute och cyklar nu?

• Ilus

Borde bli varmt med en kärna av liggunderlag, bra stadga också. Utanpå borde det sedan gå att ha ett snyggtyg...

• Delapitated

Nja jag tänkte något lurvigt tyg, dock inte päls eller fleece. Dels för mysfaktorn och sedan för att göra vagnen lite mer personlig:) men det var bra tips det med ligg/sittunderlaget!:) tack!:)

• Trolltoka
    Delapitated skrev 2012-10-05 20:29:59 följande:
    Nja jag tänkte något lurvigt tyg, dock inte päls eller fleece. Dels för mysfaktorn och sedan för att göra vagnen lite mer personlig:) men det var bra tips det med ligg/sittunderlaget!:) tack!:)

teddyfleece?
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Claudia gbg

Trolltoka:
    Såg ett par snygga brallor med applikation . Hur har du gjort applikationen? Köpt? Sytt?

• Trolltoka
    Claudia gbg skrev 2012-10-06 09:03:36 följande:
    Trolltoka:

Såg ett par snygga brallor med applikation . Hur har du gjort applikationen? Köpt? Sytt?

Syr alla applikationer Vliesofix är ovärderligt i applikationssömnad!
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • LillfisenE

Gjorde byxor med applikation på benet; Ritade min applikation på papperssidan på vliesofixet, klipper lite utsnför konturerna och stryker det på önskat tyg så klistret fäster, klipper exakt ut figuren som jag ritat, pillar bort pappret och stryker sedan på figuren på underlaget (i detta fall byxan) och sy fast med tät söm runt om konturerna.

Svar på tråden Syjunta för gravida!