• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Jess25
    katja1 skrev 2012-12-10 10:33:00 följande:

Ja du bör nog ha tjockare garn i så fall, det blir lösare och "håligare" annars. Ser inte så snyggt ut. Skulle inte heller blanda tjocklekar då risken finns att de dels blir olika stora, dels får annorlunda utseende då vissa blir "håligare" än andra. Mormorsrutor tar en evinnerlig tid, funderade också på att ta tjockare men tänkte som så att det kommer ändå ta så lång tid så då vill jag att resultatet verkligen blir bra också... :)

Min mamma ska virka en mormorsfilt för mig, jag skall bara köpa garnet, men har ni tips på var man köper det till bra kvalité och pris? köper ni i "vanlig" butik eller på nätet?
  • katja1

Jag virkar i Tilda garn, köpt i butik och rätt dyrt. Hört flera som köper över nätet och det verkar ju billigt och bra! Jag orkar bara inte med sånt... :) vill klämma och jämföra färger etc. Tilda är ju bomull så blir ju inte så varm men mormorsrutor är så luftiga ändå att de nog inte blir så varma. Kommer sy fast en baksida på filten istället :)

• nalleryd
    randigkatt skrev 2012-12-10 17:46:57 följande:
    Har sytt en gripboll till min lille pojk.

Oj vad fin!! Hur har du gjort den??
  • Jess25
    randigkatt skrev 2012-12-10 17:46:57 följande:
    Har sytt en gripboll till min lille pojk.

Va fin, den ser svår ut att få till... var den det?
  • Jess25
    katja1 skrev 2012-12-10 15:05:33 följande:
    Jag virkar i Tilda garn, köpt i butik och rätt dyrt. Hört flera som köper över nätet och det verkar ju billigt och bra! Jag orkar bara inte med sånt... :) vill klämma och jämföra färger etc. Tilda är ju bomull så blir ju inte så varm men mormorsrutor är så luftiga ändå att de nog inte blir så varma. Kommer sy fast en baksida på filten istället :)

Ja ok, då skall jag kika efter det, kommer du ihåg vad ett sådant nystan kostar i butik? Jag bor så långt ifrån en garnbutik så måste nog beställa på nätet, om jag inte väntar tills nästa gång jag åker mot Göteborg..
  • katja1
    Jess25 skrev 2012-12-11 09:49:10 följande:

Ja ok, då skall jag kika efter det, kommer du ihåg vad ett sådant nystan kostar i butik? Jag bor så långt ifrån en garnbutik så måste nog beställa på nätet, om jag inte väntar tills nästa gång jag åker mot Göteborg..

Tyvärr... bor inte i Sverige.
  • JohannaS03

Tilda garn är jättebra tycker jag! Köper nästan bara garn på nätet, om jag inte har jättebråttom och vill börja på nåt projekt... Det är alltid billigare men man måste ju räkna in frakten, jag brukar beställa lite mer när jag ändå beställer för att fraktkostnaden ska minska!!!

Svar på tråden Syjunta för gravida!