• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Trolltoka
    Strumpemamma skrev 2012-12-04 12:56:09 följande:
    Oj vilket fint tyg!! Var har du hittat det?

Finns det nån som skulle kunna tänka sig att dela med sig av hur stor mudd man behöver ha i midjan på ett par 80-byxor...? jag har tappat bort mitt mönster till midjemudden....

Annars 35cm
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Queen Of Darkness
    Strumpemamma skrev 2012-12-04 12:56:09 följande:
    Oj vilket fint tyg!! Var har du hittat det?

Finns det nån som skulle kunna tänka sig att dela med sig av hur stor mudd man behöver ha i midjan på ett par 80-byxor...? jag har tappat bort mitt mönster till midjemudden....
    liandlo.se
    Dom har hur mycket fint som helst! :)
    ♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥
  • Mikikali

Hej, här finns ju så otroligt mycket fint som ni alla har gjort! Jag är verkligen imponerad! Själv gillar jag att sticka, har inte virkat på många år och vet knappt hur man gör längre. Tänkte nu sticka en filt av massa restgarn, några tips? Mönster på fina filtar?

• katja1

Mormorsrutor kan ju bli väldigt fint men ser att du vill sticka. Sticka rutor och sy ihop i nån fin kombination? :) Drops brukar jag annars inspireras av men vet ingen filt i många olika färger på rak arm.

• Mikikali

Tack! Glömde bort drops, ska kolla. Tror jag har sett ett fint mönster på mormors rutor någonstans men jag är mer sugen på en stickad filt. Tack för svar.

• Hickstead

Fick mina namnband i dag men de är ju så stora... :( Vad besviken jag blev, jag måste ha glömt nån storleksinställning eller nåt... 

• Trolltoka
    Hickstead skrev 2012-12-09 20:26:25 följande:
    Fick mina namnband i dag men de är ju så stora... :( Vad besviken jag blev, jag måste ha glömt nån storleksinställning eller nåt... 

Du har inte sömsmån inräknat på dom då?
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Claudia gbg

Ni som kan virka. Har tänkt virka en stor filt av mmrutor. För att det hela ska gå snabbare tänkte jag använda mig av en större virknål. Måste jag då ha tjockare garn. Någon som gjort så? Blir det bra? Kan man blanda garntjocklek utan att det ser galet ut?

• katja1
    Claudia gbg skrev 2012-12-10 09:29:55 följande:
    Ni som kan virka. Har tänkt virka en stor filt av mmrutor. För att det hela ska gå snabbare tänkte jag använda mig av en större virknål. Måste jag då ha tjockare garn. Någon som gjort så? Blir det bra? Kan man blanda garntjocklek utan att det ser galet ut?

Ja du bör nog ha tjockare garn i så fall, det blir lösare och "håligare" annars. Ser inte så snyggt ut. Skulle inte heller blanda tjocklekar då risken finns att de dels blir olika stora, dels får annorlunda utseende då vissa blir "håligare" än andra. Mormorsrutor tar en evinnerlig tid, funderade också på att ta tjockare men tänkte som så att det kommer ändå ta så lång tid så då vill jag att resultatet verkligen blir bra också... :)
Svar på tråden Syjunta för gravida!