• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • saraisundsvall
    Laijina skrev 2012-11-30 20:51:28 följande:
    Jag håller på och virka mormorsrutor till en bebisfilt. Och jag undrar hur många rutor tror ni att jag behöver? Hur många rutor ska jag ha på bredden?
    Beror ju förstås på hur stor varje ruta är :) Och hur filten ska användas, ska den ligga i vagnen, på golvet, i spjälsängen, funka som vagnfilt sen man bytt till sittvagn? För en filt i liggvagnen tycker jag att det bästa är en ganska liten filt, det blir så bylsigt annars. Kolla mått på vagntäcken och gå på det. Eller så kanske nån annan har mer exakta mått!?
    Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • Hickstead

Ja så klart beror det på rutorna, jag borde ju ha poängterat att jag letade efter mått... :) Jag tänkte ha min i vagnen först och främst... 

• Delapitated

Coyote: jo men filtar finns:/ det mesta finns ju tyvärr, men kanske typ snuttefiltar, det var en bra idé!:) har du något tips på hur en sån ser ut eller är de bara mindre filtar? Mina ungar har aldrig haft snuttisar så jag har inte en susning:/

• saraisundsvall
    Hickstead skrev 2012-12-01 00:23:08 följande:
    Ja så klart beror det på rutorna, jag borde ju ha poängterat att jag letade efter mått... :) Jag tänkte ha min i vagnen först och främst... 
    Har du redan ett täcke till vagnen är det ju smidigt att göra filten i ungefär samma storlek, om jag googlar på "mått täcke barnvagn" får jag upp en del förslag, t.ex. 65*75 cm. Men om man vill att den ska funka som filt även till lite större barn i sittvagn eller spjälsäng skulle jag göra lite större. Mina barn har fått såna här filtar i doppresent och de är perfekta i storlek till det: www.my-babyplaid.com/ 70*100 cm.
    Hugo -07, Edvin -09 och liten skatt i magen beräknas till 19 december
  • Tirja
    lalasmama skrev 2012-12-01 10:04:11 följande:
    Tirja: hur har du skrivit Mamma på mössan? Den var jättefin!! Allt annat oxå!!
    Jag beställde ett sånt stryka på tryck på gladagrodan!  
  • Queen Of Darkness

Julklapp till Majsbiten som är beräknad till 20:de december. Stl 56 på kläderna :)

♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥
  • Coyote
    Delapitated skrev 2012-12-01 07:35:54 följande:
    Coyote: jo men filtar finns:/ det mesta finns ju tyvärr, men kanske typ snuttefiltar, det var en bra idé!:) har du något tips på hur en sån ser ut eller är de bara mindre filtar? Mina ungar har aldrig haft snuttisar så jag har inte en susning:/
    Gärna en med massor av små flikar påsydda, så bebisarna har något att pilla med. Något jag själv faktiskt önskar mig nu (hinner fasen aldrig sy!) är flaskhållare. www.justmultiples.com/bo-prop-blue-white-dot.html Tror inte att det kan vara så knöligt att sy? Fast hon kanske tänkt helamma förstås, då är det ju lite onödigt...
  • Strumpemamma
    Queen Of Darkness skrev 2012-12-01 12:35:38 följande:
    Julklapp till Majsbiten som är beräknad till 20:de december. Stl 56 på kläderna :)

Oj vilket fint tyg!! Var har du hittat det?

Finns det nån som skulle kunna tänka sig att dela med sig av hur stor mudd man behöver ha i midjan på ett par 80-byxor...? jag har tappat bort mitt mönster till midjemudden....
  • Trolltoka
    Strumpemamma skrev 2012-12-04 12:56:09 följande:
    Oj vilket fint tyg!! Var har du hittat det?

Finns det nån som skulle kunna tänka sig att dela med sig av hur stor mudd man behöver ha i midjan på ett par 80-byxor...? jag har tappat bort mitt mönster till midjemudden....

Midjemått * 0,75 är en bra ekvation
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
Svar på tråden Syjunta för gravida!