• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • veh
    Queen Of Darkness skrev 2012-11-29 08:59:24 följande:
    Skulle behöva lite råd! Varje julafton brukar barnen få två paket på morgonen här hemma. Ett med någon leksak så dom håller sig sysselsatta tills tomten kommer och ett paket med kläder som dom får ha på sig den dagen. I vanliga fall brukar vi köpa "finkläder" (klänning/skjorta osv som passar fint även till bortbjudningar) men i år vet vi ju inte riktigt hur allt ser ut då vi är beräknade till den 20:de december med syskon. Vi har planerat att ha julafton här hemma som vanligt med min pappa och syskon men vi vet inte hur det kommer se ut runtomkring, ifall vi kommer iväg på de middagar osv som vi har inbokade. Så vi kom överens om att barnen ska få nya kläder men mer i mys/lekstil så dom kan använda dom när som året runt. Jag har beställt det här tyget från liandlo och tänkte att flickorna får varsin långärmad klänning med röda kantband och eventuellt någon röd spets påsydd nertill för lite "finkänsla". Till det ska jag köpa röda strumpbyxor. Bebis får en likadan klänning om det är en flicka och om det är en pojk blir det en body (röda kantband) och ett par röda velourbyxor. Problemet är sonen, han är nästan 20 månader och lite för stor för body men röda velourbyxor och någon tröja med röda kantband hade jag tänkt mig. Nu vill jag dock få lite "finkänsla" över tröjan med och vet inte riktigt vad jag kan göra för att det inte ska bli flickigt. Någon som har något bra tips?Och ja, är det någon som har någon bra beskrivning på hur man lätt gör hårband i trikåtyg (tänkte att flickorna ska få det ifall tyget räcker till).
    ♥ Amanda, Isabella, Casper & Majs ♥

Gör typ som en T-tröja upptill. Med knappar ifram, och en röd krage. Skulle jag tycka blev snyggt
  • Tirja
    Trolltoka skrev 2012-11-30 08:20:08 följande:
    Jättefina saker Tirja! (Var de du som kommenterade vagnen på bloggen?)
    Ja precis det va jag ;)
    Men får se hur det blir för oss, ena däcket är pajj och vagnen är gammal så det finns nog inga nya att köpa :(
    Jag som såg framemot att få pyssla om den!
    (Är rätt ensam om mitt namn än så länge tror jag vi är två i hela sverige som heter det) 

• Trolltoka
    Tirja skrev 2012-11-30 10:20:01 följande:
    Ja precis det va jag ;)
    Men får se hur det blir för oss, ena däcket är pajj och vagnen är gammal så det finns nog inga nya att köpa :(
    Jag som såg framemot att få pyssla om den!
    (Är rätt ensam om mitt namn än så länge tror jag vi är två i hela sverige som heter det) 

Vad är det för vagn? Brukar kunna gå att hitta på tradera, blocket, barnvagnsgruppen på fb etc. Är det en vanlig Emmaljunga t.ex så är det nog samma fästen på classic chassina som på gamla chassina. 

Men för att svara på din fråga på bloggen, nej det var inte svårt. Tidskrävande ja.  Och viktigt moment är fixeringen. 
    trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Delapitated

Tjejer! Nu behöver jag tips! En i släkten ska få tvillingar i maj, och givetvis vill jag göra något åt de små! Men jag är verkligen hemskt dålig på att sy(jag är verkligen kass, får inte ens till sicksack på maskinen), vad sjutton skulle jag kunna göra?! Vi vet inte kön än och eftersom jag har två själv så får de ju mycket kläder därigenom. Sånt är för övrigt för svårt för mig. Men något vill man ju göra( som bara de två har) så bomba mig med tips tack!:)

• Laijina

Jag håller på och virka mormorsrutor till en bebisfilt. Och jag undrar hur många rutor tror ni att jag behöver? Hur många rutor ska jag ha på bredden?

• Coyote
    Delapitated skrev 2012-11-30 19:38:38 följande:
    Tjejer! Nu behöver jag tips! En i släkten ska få tvillingar i maj, och givetvis vill jag göra något åt de små! Men jag är verkligen hemskt dålig på att sy(jag är verkligen kass, får inte ens till sicksack på maskinen), vad sjutton skulle jag kunna göra?! Vi vet inte kön än och eftersom jag har två själv så får de ju mycket kläder därigenom. Sånt är för övrigt för svårt för mig. Men något vill man ju göra( som bara de två har) så bomba mig med tips tack!:)
    Snuttefiltar och vanliga filtar uppskattade jag jättemycket att få till mina tvillingar, och det är ju inte så bökigt att sy heller.
Svar på tråden Syjunta för gravida!