• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Namine
    Diabetikern Jojo skrev 2013-04-07 20:55:04 följande:

Okej! Ja jag ska väl kanta något också och det är väl mest dessa sömmar som jag tittat på! Tänkte iaf sy åkpåsar till nya vagnen som kommer att komma i veckan förhoppningsvis! Tänkte använda fleece utanpå, täcke inuti och trikå på insidan! Funderar just nu mycket över vilket mått/mönster jag ska ha! Såg ett fint här i tråden och tänkte använda vissa tips därifrån! Flört

Igår sydde jag varsin napphållare och varsitt par vanthållare till barnen! Inte helt raka sömmar men barnen bryr sig väl inte om det! Är iaf nöjd med att vara igång och sy även om tiden är knapp! Hihi...
    vilka fina du har gjort. men vart har du hittat dom där nallebjörnsklämmorna? jättefina verkligen. och vad är det för tyg du syr i?
  • Diabetikern Jojo

Namine - Jag beställde allt från mrsbao.se! Hade tänkt sy banden av vanligt bomullstyg men det fanns så roliga band på sidan så köpte några av dem! Men sen ville jag inte ha vit baksida så vek bandet dubbelt - det var dock lite svårt att sy!

• Namine
    Diabetikern Jojo skrev 2013-04-11 14:15:47 följande:
    Namine - Jag beställde allt från mrsbao.se! Hade tänkt sy banden av vanligt bomullstyg men det fanns så roliga band på sidan så köpte några av dem! Men sen ville jag inte ha vit baksida så vek bandet dubbelt - det var dock lite svårt att sy!
    åh vad duktig du är :D Jag är väldigt nu i hela det här så jag försöker hitta saker som jag faktiskt kan sy. har bara gjort en dregglis hittils och ett babynest men det går framåt ;)
  • Namine
    Diabetikern Jojo skrev 2013-04-11 14:15:47 följande:
    tack för tipset. har lagt in en beställning nu. Hihi
  • Namine

Måste bara fråga. era barnkläder som ni syr typ bodys och så. vad använder ni för typ av material till det? förstår mig inte på något alls av det.

• weasley
    Namine skrev 2013-04-11 14:38:06 följande:
    Måste bara fråga. era barnkläder som ni syr typ bodys och så. vad använder ni för typ av material till det? förstår mig inte på något alls av det.

Jersey/trikåtyg eller interlock använder jag. Kantar med muddtyg :)
    Funkar bra med en gammal t-shirt eller så också att sy av. 
  • Diabetikern Jojo

Namine - Detta är det ända jag fått tid att sy men nu har jag beställt så att jag ska kunna sy varsin åkpåse till töserna! Jag har funderat på ett mönster och nu kom vagnen igår så vi får se vad det blir för mönster!

• Chippen84

Är nybörjare på det här med att sy men är nu helt fast :)

Häromdagen sydde jag en skötbädd, men den saknade skydd för huvudet så idag slängde jag fram symaskinen o sydde en ny skötbädd. Nu med skydd även för huvudet ;)

(Nån som vet hur man lägger in bilder via mobilen?)

Tjing!

• trz

Har försökt mig på att sy kläder i trikå och liknande, men det blir ingen strech i sömmen alls, så drar man lite i tyget över sömnen så går tråden av, och det är ju inte så praktiskt när det är barnkläder har en supergammal Husqvarna så jag har inte förstått mig på mer än att man kan göra raksöm och sicksack

Svar på tråden Syjunta för gravida!