• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Diabetikern Jojo

LillfisenE skrev 2013-04-07 14:31:45 följande:

Enkel!
    Dubbel använder jag bara när jag fållar och inland när jag kantar kläder

Okej! Ja jag ska väl kanta något också och det är väl mest dessa sömmar som jag tittat på! Tänkte iaf sy åkpåsar till nya vagnen som kommer att komma i veckan förhoppningsvis! Tänkte använda fleece utanpå, täcke inuti och trikå på insidan! Funderar just nu mycket över vilket mått/mönster jag ska ha! Såg ett fint här i tråden och tänkte använda vissa tips därifrån! Flört

Igår sydde jag varsin napphållare och varsitt par vanthållare till barnen! Inte helt raka sömmar men barnen bryr sig väl inte om det! Är iaf nöjd med att vara igång och sy även om tiden är knapp! Hihi...

Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • jmynt

Jag behöver inspiration till att färdigställa alla mina pågående projekt. Känns som att jag bara börjar på nytt hela tiden men det blir inte mycket som blir klart....Igår var jag nere i källaren och tog upp de minsta bebiskläderna och inså med förskräckelse att jag har hur mycket som hellst. Men å andra sidan har vi ingen egen tvättmaskin så det kan ju vara bra att ha ett lager om det blir ont om tvättider i tvättstugan ;) så nu ska jag nog bara sy lite till i stl.50/56 sen går jag på stl. 62.

Jag återkommer med bilder så fort jag har sytt klart nåt ;) 

• Mlir

Årets påskpresent till min 6-åriga systerdotter. Hon brukar alltid få något virkat i påskägget (eller har fått det sen jag började virka iaf ;) ) I år blev det en väska som jag virkat i ullgarn och sedan tovat i tvättmaskinen.

• allie3

Nån som kan vissa om nått bra mönster till amningskudde och babynest

• allie3

Även mönster till spjälskydd till sängen

• Mamma Tintis

Jag har precis beställt en ny symaskin, så jag ser fram emot att kunna börja sy igen. Beställde en Brother Innov is 20 från England. Har inte sytt så mycket på sistone eftersom min symaskin har varit så dålig och har krånglat så mycket. Längtar tills jag får provköra nya symaskinen!!

• IceCloud

Så här blev filten till babyskyddet! Tack än en gång för länken!
    ☆ Vincent 110817 ☆ Bebis i magen Bf 130823 ☆
Svar på tråden Syjunta för gravida!