• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • jashrinah
    hyschad skrev 2013-04-15 14:28:54 följande:
    Nu är det största projektet avklarat äntligen, har klätt om en Emmaljunga 70-talare. Färgen är lite missvisande på mobilbilden, den är i limegrön- och beigegalon och sufletten är inklädd i olivgrön smalspårig manchester. Ett riktigt knep och knåpgöra.

men fy attans va fin den är ! riktigt vacker ! 
  • Fjärilspirr
    Nu är det största projektet avklarat äntligen, har klätt om en Emmaljunga 70-talare. Färgen är lite missvisande på mobilbilden, den är i limegrön- och beigegalon och sufletten är inklädd i olivgrön smalspårig manchester. Ett riktigt knep och knåpgöra.

Ja, jättefin Glad Roligt är det med gamla vagnar, har liggvagnen som jag låg i när jag var bebis till min lilla nu.
  • Hickstead
    weasley skrev 2013-04-14 20:16:26 följande:
    Idag fick jag äntligen en stund över och sydde färdigt en body jag började med förra veckan!

Hur får du til så fin kantning? Jag har gett upp att sy kläder för jag blir bara besviken på själva kantbandet... :(
  • weasley

Just ja: använder muddremsor som är 75% av längden där det ska kantas: är halsen 10 cm runtom så är muddremsan 7.5 cm (som exempel då, vem har 10 cm smal hals?!)

• Hickstead

jag har också försökt använda muddtyg men det blir inte bra... jag har iofs bara en vanlig maskin :(

• Aileen Allannah

Men herrejösses! Vad synd att jag inte har någon enlingsbebis så jag kunde få ha en lika fin!
  • Diabetikern Jojo

Hickstead - Jag ska testa att sy kläder snart och jag beställde hem kantband i trikå från Bibbis textil! Tror det är lättare men vet ju inte!

Svar på tråden Syjunta för gravida!