• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Namine

Denna sydde jag igår. det är en lekmatta på 120x120 cm ca 4-5 cm tjock. Ska rätta till några sömmar i hörnen bara och sen fixa kanten där jag stoppade in madrassen så jag ska sätta knappar där så man kan ta ur madrassen och tvätta tyget. :D

• retroaktiv

HJÄLP! Är det någon som vet om man kan köpa måttbeställd skumgummimadrass (typ 7-8 cm hög) till ett vettigt pris nånstans på nätet? Tänkte göra en sittdyna till en bänk i badrummet...

• Pärlan80
    retroaktiv skrev 2013-04-13 19:41:33 följande:
    HJÄLP! Är det någon som vet om man kan köpa måttbeställd skumgummimadrass (typ 7-8 cm hög) till ett vettigt pris nånstans på nätet? Tänkte göra en sittdyna till en bänk i badrummet...

retroaktiv skrev 2013-04-13 19:41:33 följande:

Ta in ett prisförslag från ABC Euro Soft. Handade där till min kökssoffa.
  • Liama

Hej hej!
    Inspirerande tråd detta :) Jag har sytt lite grejer till min bebis. Vet inte könet men det har en tendens att bli lite flickiga saker! 

Sommartopp.

Omlottröja.

Vändbar hätta.

/Martina

p.s. länkar till mönster till hättan och sommartoppen finns på min blogg. Kommer inte ihåg dem i huvudet just nu. Omlottröjans mönster är från en bok från biblioteket. d.s.   
  • retroaktiv
    Pärlan80 skrev 2013-04-13 21:16:42 följande:

Ta in ett prisförslag från ABC Euro Soft. Handade där till min kökssoffa.
    Tack för tipset! Ska kolla...
  • weasley

Idag fick jag äntligen en stund över och sydde färdigt en body jag började med förra veckan!

• Diabetikern Jojo
    weasley skrev 2013-04-14 20:16:26 följande:
    Idag fick jag äntligen en stund över och sydde färdigt en body jag började med förra veckan!

Vad fin! Fräckt med små ben också! :)
    Typ 1-diabetiker! Mamma till enäggstvillingar 2013-01-03!
  • Fjärilspirr
    Liama skrev 2013-04-14 10:46:36 följande:
    Hej hej!
    Inspirerande tråd detta :) Jag har sytt lite grejer till min bebis. Vet inte könet men det har en tendens att bli lite flickiga saker! 

Sommartopp.

Omlottröja.

Vändbar hätta.

/Martina

p.s. länkar till mönster till hättan och sommartoppen finns på min blogg. Kommer inte ihåg dem i huvudet just nu. Omlottröjans mönster är från en bok från biblioteket. d.s.   

Jättesöta ;) 

• Retromorsan

Ett av helgens alster är en blöjautomat. Jag har utgått från...

mariajordgubbe.blogspot.se/2011/01/snygg-blojforvaring.html
    mariajordgubbe.blogspot.se/2011/03/blojforvaring-svar.html
    sybloggen.wordpress.com/2009/02/13/tre-glada-blojautomater-i-ikeas-barnslig-tyg/

... och gjort en egen variant! Måtten på den andra länken stämmer inte helt (vikningarna ska enligt beskrivningen vara 14cm men då går inte matematiken ihop... Så klipp större tygstycke eller gör vikningarna mindre!)

Jag kan inte garantera att större storlekar av blöjor får plats i automaten (har ingen aning om hur stora eller små de är) och vet heller inte om ett helt paket får plats men det borde det nog få... Obestämd

• hyschad

Nu är det största projektet avklarat äntligen, har klätt om en Emmaljunga 70-talare. Färgen är lite missvisande på mobilbilden, den är i limegrön- och beigegalon och sufletten är inklädd i olivgrön smalspårig manchester. Ett riktigt knep och knåpgöra.

Svar på tråden Syjunta för gravida!