• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • elinsc

Idag har jag knåpat ihop en liten sovpåse. Den är inte så varm och inte fylld med någonting. Ska ha en aprilbebis är det tänkt, men det kan ju bli en maj också så jag tänkte att det kanske är bra att ha en som inte är så varm så får voksin användas när det är kallare.

Inspiration kommer här ifrån tråden någonstans.. Någon som gjort en jättefin sovpåse men hittar inte igen den och orkar helt enkelt inte leta igenom tråden. Men detta är resultatet:

Den är gjord av sånt jag hade över.. Min farmor hade lite sådant luddtyg över som jag fick och yttertyget är en IKEA-gardin som inte användes. Dragkedjan kommer från en väska som gått sönder och ja.. Knapparna har jag väl hittat någonstans, säkert hos farmor min :) Det känns som lite extra bra att inte ha lagt massa pengar på nya tyger och material utan att man kan ta sånt som finns. 

• Maggan87
    elinsc skrev 2013-04-19 16:56:22 följande:
    Idag har jag knåpat ihop en liten sovpåse. Den är inte så varm och inte fylld med någonting. Ska ha en aprilbebis är det tänkt, men det kan ju bli en maj också så jag tänkte att det kanske är bra att ha en som inte är så varm så får voksin användas när det är kallare.

Inspiration kommer här ifrån tråden någonstans.. Någon som gjort en jättefin sovpåse men hittar inte igen den och orkar helt enkelt inte leta igenom tråden. Men detta är resultatet:

Den är gjord av sånt jag hade över.. Min farmor hade lite sådant luddtyg över som jag fick och yttertyget är en IKEA-gardin som inte användes. Dragkedjan kommer från en väska som gått sönder och ja.. Knapparna har jag väl hittat någonstans, säkert hos farmor min :) Det känns som lite extra bra att inte ha lagt massa pengar på nya tyger och material utan att man kan ta sånt som finns. 

Vilken fin!! :) Var den svårt att göra?
  • dagdrömmare
    weasley skrev 2013-04-21 19:30:30 följande:
    Kanske det finaste jag sytt hittills: en hoodie!

Åh så fin! så söta runda fickor =)
  • Claudia gbg

Weasly: hur brett muddtyg klipper du till kantningen?

Ni som har en sådan där manick som man fäster tryckknappar med. Var har ni köpt dem och är de bra. SoS har väl till bra pris? Vet att flera har köpt på ebay men det fanns så många att välja på. Vet inte hur jag ska tänka och om de är av ok kvalitet..?

• weasley
    Claudia gbg skrev 2013-04-24 08:41:38 följande:
    Weasly: hur brett muddtyg klipper du till kantningen?

Ni som har en sådan där manick som man fäster tryckknappar med. Var har ni köpt dem och är de bra. SoS har väl till bra pris? Vet att flera har köpt på ebay men det fanns så många att välja på. Vet inte hur jag ska tänka och om de är av ok kvalitet..?

Det är faktiskt olika, men mellan 3-5 cm brukar jag ta. Är inte så noga jag, haha! Tungan ute

Jag köpte min skiiiiitbilligt på ebay, en prymtång med 100 knappar (eller liknande) för 10 dollar. Dock är jag inte 100% nöjd, måste ofta slå till med en hammare några gånger för att de ska fästa ordentligt.   
  • Mini 82

Jag köpte prymtången på Åhléns tror jag betalade 129kr ok pris tycker jag, är nöjd:)

• elinsc

Jag köpte också en på ebay och jag tycker den funkar helt okej för det priset fast jag har haft lite problem som Weasley beskriver. Fast tryckknapparna som följde med funkar inte lika bra som de jag beställde på sidan av (ebay det med) så har du provat med andra knappar Weasley?

Annars tycker jag att knapparna är bra och väldigt billiga, men kan tänka att det är värt att köpa en prymtång som är bra eftersom det är en engångskostnad.. 

• elinsc
    Maggan87 skrev 2013-04-19 17:32:58 följande:
    Vilken fin!! :) Var den svårt att göra?
    Tack :) Inte direkt, lite trixigt att komma på hur man kunde göra på bästa sätt ibland och sen fick man bli lite efterklok när man insåg att man gjort lite onödigt krångligt och att man hade kunnat gjort den lite smartare. :)

Provade göra en till och då var det mycket enklare när jag gjort alla misstag redan :) 
Svar på tråden Syjunta för gravida!