• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Liama

Så har även jag sytt ett blöjfodral och en skötbädd. Båda till skötväskan:

• Yarrow

Liama: Jättefint och vilket gulligt tyg! Får man fråga var det är köpt? :)

Kan bjuda på lite av det jag sytt med. Jag köpte en begagnad vagga som hade ett hiskeligt syntetiskt tyg i blått och rosa.

Gardinerna i fönstret har jag också sytt, är ett parisehjul-mönster. Hela barnrummet har ett cirkustema, bara vaggan som inte passar in egentligen men den passar in med färgerna i alla fall :D

• Liama

Yarrow: Vad mysigt du gjort det i barnrummet. Mitt tyg är inhandlat på Röda korset. Tror det var en gammal gardin :)

• jmynt

Nån som vill hjälpa mig lite'? Jag har helt kört fast och vet inte alls vad jag ska hitta på för pyssel till bebisen nu...Kläder har vi så vi kan sälja, hade tänkt att sy en wrap till babyskyddet men vill inte börja med det innan jag har köpt ett så man vet vart bältena ska sitta. Så vad ska jag hitta på nu, är helt tom i huvet och kommer inte på nåt alls. Filtar har vi också en hel del och har även täcke o kudde till babykorg/vagn....Snälla hjälp mig med ideér på vad jag kan hitta på nu..

• Booshiboo

Napphållare, dregglisar, amningsponcho, amningströja, amningskudde? Mobil över sängen?

• Booshiboo

Kolla även hur bra solskydd som finns till vagnen, många vagnar har inte så bra skydd i suffletten (lr vad det heter) så då kan det vara smart att sy ett sånt, som man kan fästa med duschdraperikrokar.
    kan ju även kolla så det finns ett bra insektsnät till vagnen, borde man ju kunna sy annars?

• jmynt
    Booshiboo skrev 2013-05-06 09:08:12 följande:
    Napphållare, dregglisar, amningsponcho, amningströja, amningskudde? Mobil över sängen?
    Jag ska ju inte amma tyvär och napphållare har jag, men mobil och dregglisar var saker jag inte heft en tanke på. Vet du om nåt bra mönster på dergglisar?
Svar på tråden Syjunta för gravida!