• ohbaby

Syjunta för gravida!

Det här är en tråd där vi kan dela med oss av olika sy-/stick-/virk-/pyssel-projekt för oss och våra kommande bebisar!

Lägg in bild och beskrivning eller länk till beskrivning på sånt du gör/gjort eller vill tipsa om!

Finns ju mängder av roliga grejer att göra bara för skojs skull men också som sparar oss en del pengar:)

• Svar på tråden Syjunta för gravida!
  • Tallbarr12

Btw, jag har läst i tråden ett bra tag, nu är jag i vecka 7 och vågar hoppa in på riktigt :) både syr, stickar och virkar, för tillfället mest virkning och stickning, men borde röja på mitt sybord så jag kan sy lite med :)

• Emzas

Åh vilken härlig tråd! Nu gäller det bara att hitta något lagomt svårt för mig att göra av allt som ni lagt upp!

• micksaan

Skötbord före.

Skötbord efter.

Blöjförvaring av en gammal panelgardin. Samma modell som Lundmyrpåsen.
    Saga 100408 & bebis beräknad till 120321 | micksan.org/syskon
  • Evli3

micksaan: Wow va fint det blev, vilken skillnad....

Har ett exakt likadant sköt bord som du vilar ovan, och fattas med fickan på sidan, hur har du gjort vad har du använt för material? Vill veta allt ;D

Och förresten alla andra tack så väldigt mycket för er hjälpsamhet under dagen, jag kommer åka runt och prov sy lite i morgon har jag nu bestämt, och efter lite efterforskningar med era tips.... TACK!!!  

• micksaan

Det är vaxduk med lite mer tygaktigare yta. Blev mätte och klippte ut delar för att kunna sy en dubbelvikt korg. Blev med andra ord två delar till botten, 4 delar till kortsidorna och 4 delar till långsidorna. Sydde sen ihop de som två korgar, alltså en var för sig och sen stoppade jag ihop de och sydde ihop de så det blev prickar både utåt och inåt. Sen tryckknappar så jag kan fästa korgen på stålarmen. Svårt att förklara men hoppas du hänger med. :)

• Evli3

hahaha, nja, hyffasd hum om vad du menar... 
    Om jag inte förstår så hör jag av mig igen...
    Ska verkligen göra ett försök!  så väldigt mycket bättre på dina bilder... :D

Tack för snabbt svar.... 

• trz

Twizz: vad tar du för ett par byxor? Blev lite sugen på patriot..

• Twizz
    trz skrev 2012-03-05 23:57:32 följande:
    Twizz: vad tar du för ett par byxor? Blev lite sugen på patriot..

150 kr med mössa :) annars 120 för bara byxa. helt såld på den modellen! :)
  • trz

Du kan väl skriva till mig vid barnbidrag/löning så jag kommer ihåg? Jag vill ha ett par sådana byxor i storlek 74, om det funkar?

Svar på tråden Syjunta för gravida!