-
Jag fick min mens efter 1.5 månad. Men jag ammar inte så det är nog därför.Larsson2006 skrev 2011-09-15 03:15:10 följande:Var även till barnmorskan idag på efterkontroll. Hon berättade att allt såg bra ut och att det var bara att skaffa nästa när vi kände att vi orkade med. Vi har nämligen sagt att vi vill ha rätt så nära mellan dom då det är så för oss och våra "favoritsyskon". Nu gäller det bara att bestämma hur nära. Vi har bestämt att vi skall bestämma efter att jag fått första mensen. Har hört den kan dröja. Är det nån som fått sin än? -
Har vi samma man? HAHA nä då. Men det låter precis som min. Förutom rom då. Min ska på golf resa till skåne och spela fyra dagar. Han har spelat väldigt många rundor golf och har träffat vänner.monni skrev 2011-09-15 09:04:34 följande:åh, jag längtar oxå efter egentid. Att få åka hemifrån utan något barn eller man. Trääfa någon vän och ta ett glas vin!! Har två barn och man är redo att ta han dom dem 24h om dygnet. Mannen har varit iväg till stockholm med övernattning, spelat ett antal golfrundor och springer regelbundet, samt ska iväg till rom om två helger.. Dessutom får han ju egentid när han är på jobbet...
Blir du lite irriterad på detta? Det blir jag. Jag är glad för hans skull men vill att han ska tänka att jag med kanske vill göra något själv. Det verkar som att han inte ens kommer på tanken. -
Jag funderar på att säga till sambon att jag har bokat en resa till grekland med tjejkompisarna. SÅ får vi se hur han reagerar. Han åker ju bort hela tiden, Så varför skulle inte jag kunna göra det?monni skrev 2011-09-15 19:20:45 följande:Lite irriterad blir jag att han ser till att få sin egentid men inte tänker på att jag kanske oxå vill ha egentid. Visst det r skoj att han får spela golf o umgås med vänner men ja då? Han tror nog att jag tycker det är underbart att vara hemma o ta hand om våra barn (vilket jag oxå gör) men att jag då inte har ngt behov av egentid... Även fast stora tjejen är på dagis så r det ju inte egentid när lillabebisen tar min tid. Man kopplar ju aldrig av, knappt ens när charlie sover. Bara att få gå ut o sätta sig på trappen och slippa behöva lyssna efter barnens rop "mamma".
han berättade desuttom idag att han ska bort med jobbet på övernattning till tranås i slutet av oktober.. Roligt för honom men när kommer jag SJÄLV få åka bort på en övernattning???? Kommer ta igen det som tusan när jag sluttat amma. Då ska jag åka iväg o dricka vin o sova borta.
Haha han skulle nog få panik :) Haha tur att jag inte vill åka bort från Vidar. Han är ju så liten. Det enda jag vill är några timmar någon gång ibland.
Igår gick jag och hämtade bilen. Och jag kom på mig själv att jag gick och njöt av att få vara lite själv ( i 2 minuter) men det räckte. :) -
MAT : Jag är oftast inte så hungrig om dagarna. Jag äter oftast pulversoppa :) Kokar lite vatten och häller i påsen. Så smidigt. Och det finns så goda sorter :) Min favorit är broccoli och ost :)
-
Min son dreglar inget. Men det kommer nog sen när tänderna är på G som sagt.
Har sett att flera är i dop planer. Vi ska dopa vår son den 19 november. Jag tycker att det är så svårt med vilken storlek som kommer passa på dopklänningen då. Han kommer vara nästan exakt 4 månader.
Sitter nu och beställer dopinbjudan. Det är så roligt att göra fina kort :)
Kommer ni bjuda på mat eller fika eller båda?
Hur många blir ni på dopet? Jag tycker det är så svårt att begränsa vilka man ska bjuda och inte :S -
printswithwings.com på den här sidan kan man göra jätte fina personliga dopinbjudningar :)
Vi kommer nog och blir runt 50. Men här blir det nog bara fika för vi har fått tiden 13.00. Jag tänker att de flesta redan har ätit då? eller tänker jag rätt? -
Min son är 2 månader. Har ni lämnat bort ert barn till någon släkting några timmar?
Jag ammar inte.
På måndag ska vi på trav med sambons familj och sitta i restaurangen. Jag tänkte ta med Vidar. Men sambon tyckte att min mamma kanske kunde ta hand om honom. Och det va väl okej tyckte jag. Men så kunde inte hon. Du tyckte han att vi skulle fråga min pappa och hans fru. Jag litar på dem till 100 % och det skulle säkert gå jättebra men känner att dem inte har träffat honom så mycket.
Min sambo tycker att jag har för stort kontrollbehov och inte har klippt navelsträngen. Men visst är det inte så konstigt att man inte vill lämna bort sin 2 månaders?
Det skulle vara från kl 16.00 till 22.00 tycker det är för mycket. Och dessutom är han gnällig på kvällarna. -
Vi bokade kyrka nu i veckan. Den 19 november önskade vi. De tyckte att vi var sena med att boka så tidigt i förväg. De vill helst att man hör av sig tidigare för det blir fullt fort. Men vi hade tur att just den dagen var ledig :) Annars var de uppbokade varje helg :)Larsson2006 skrev 2011-09-17 07:30:08 följande:Lill grodan bubblade redan från första dagen. Nu har han börjat spotta. Han kan få iväg spotten ganska långt också.
Oj vad jag känner mig efter nu angående dop. Vi har inte äns bokat kyrka eller funderat på vilka vi ska bjuda. Det har varit så mycket nu när vi alla varit sjuka och jag åh grodan fortfarande är det. Vi har dock funderat lite på datum åh skulle önska i slutet på november. Ingen annan som "ligger efter"? -
Jag förstår dig. Men om du verkligen berättade på allvar att de absolut inte får visa korten för honom, tror du att de skulle göra det då?Larsson2006 skrev 2011-09-18 04:39:50 följande:Måste fråga er om råd. Ni är ju trotts allt opartiska. Min biologiska far är grovt alkoholiserad och även dömd för insest, våldtäckt på barn, misshandel mm. Mina syskon umgås med honom och ser inget fel i det. Jag gör det inte och har brutit kontakten helt. Varit tvungen att skaffa hämligt nummer på mobilen och sagt upp hemtelefonen för att få vara ifred. Nu vill mina syskon ha kort på grodan men jag vill inte att han skall få se honom. Anser inte att pedofiler skall umgås eller ha nått med mitt barn att göra. Jag litar inte på mina syskon då det bara dröjde nån timme från att jag berättat för dom att jag var gravid tills han började höra av sig (innan vi fixat med telefonerna). Det tog också bara nån timme efter förlossningen.
Vad ska jag göra? Kan ju inte neka dem foton hela livet.
Vad skall jag säga till grodan när han blir större och undrar varför kusinerna får träfda morfar?
Hur skyddar man honom på skola och dagis?
Jag kommer ihåg när jag var liten så fick aldrig jag träffa min farmor men mina kusiner fick göra det. Pappa berättade för mig att hon var alkoholist och att hon hade lämnat bort min pappa och sina syskon till fosterfamiljer. Detta gjorde att jag hatade min farmor. Men han kunde inte berätta när jag var för liten. Då förstår jag inte att mina kusiners farmor/mormor var även min farmor. Barn tänker nog inte på det. Och sen när din groda blir äldre så kan du berätta. -
Jag har varit på namngivningskalas en gång. Det var väldigt fint. Alla satt i långbord och fikade och mamman och pappan stod och berättade om namnet, betydelsen och varför just deras barn fick det namnet. Sedan sjöng mamman en fin sång och pappan läste en text som han skrivit till sonen. Jätte fint.
:)