Nikki81 skrev 2012-01-24 14:24:12 följande:
For en gangs skull verkar min lilla skrutt vara den som sover ok. Fram till for bara nagon vecka sedan vaknade hon ju varannan timme och skulle ata. Men slutade att nattamma (fran kl 22-ca 3-5) och nu efter ett par veckor sa sover hon antligen battre.
Jag har precis bestallt 12 tygblojor som jag tankte forsoka borja anvanda pa 'halvtid'. Jag kommer nog fortfarande att ha vanliga blojor pa natten och aven ibland nar vi gar ut. Men ska forsoka mig pa att anvanda tygblojorna sa mycket som mojligt. Fick en liten introduktion kurs idag av min kompis och det verkar inte vara sa komplicerat smo jag forst trodde. Nagon som anvander dem?
Va skönt att hon sover bättre=) Min lilla tjej sover som en prinsessa och vaknar allt mellan sex och åtta för att äta. Helt ok tycker jag.=)
Vi använder tygblöjor på jobbet och det är både för och nackdelar med dom. Nackdelar är att dom ofta läcker vid magkanten på byxan för att när dom har gått en stund så töjs den delen ut och det blir öppet upp mot magen så kisset rinner ut på ngt vis. Man måste byta ofta. Och om barnet har bajsat så är det ett rispapper i som samlar upp det mesta och som man kan spola ner i toan men det kommer ganska mkt brevid också och då måste man spola av det först och typ handtvätta blöjan innan man tvättar den i maskin. Det är mer jobb med såna blöjor. Men har man bara ett barn så är det nog ingen fara. Vi som pedagoger var inte så förtjusta i dom. Det som är bra är ju att man sparar pengar på pappersblöjor och att dom är mjuka och sköna. Men barnen får stooora rumpor i dom så ha en storlek större på byxorna. Bara ett tips=)