• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Jag hade övervikt innan jag blev gravid och dom håller jag på att gå ner nu. Dom få kilorna jag gick upp pga grav har jag blivit av med iallfall. Men har ca 20 kg att gå ner nu och fem av dom är redan borta sen jan. Går ca en mil om dagen med vovve och Indra. Äter bra och undviker socker. Så det ska nog gå bra. Vill ändra min livsstil helt så det blir stora försändnigar såhär i början men nu känns det mkt bättre efter en och en halv månad. Har inget sötsug alls kvar nu. Så skönt! Det var sockret som var boven för mig. Kämpar på nu och väntar på våren!=)

• Ofeigur
    Nikki81 skrev 2012-02-16 13:27:12 följande:
    Gar Indra med pa att ga pa prominad i en mil?? Alexa ar nojd i vagnen i hogst en halvtimme sedan borjar hon bli otalig. : ) 

Socker ar min bov ocksa och det hjalpte inte att min bror och tjej precis tagit med sig flera kilo med svenskt godis fran Tax free fora veckan!!! : )  

haha hon sover då. Annars skulle det inte gå alls. En halvtimme då med kanske sen vill hon inte sitta mer hihi men det blir kanske bättre med värme sen och mer att se på. Utan kläder och mössor som stör. !=( 
    Men fy va taskigt att ta med sig så mkt! haha nackdel med att bo där. hihi=)

FridaKarin: Jag har en tråd under vikt där du kan vara med och peppa och bli peppad i din viktresa om du vill!=) Välkommen!  
    www.familjeliv.se/Forum-24-406/m63378644.html

• Ofeigur
    MD77 skrev 2012-02-16 12:40:52 följande:
    Har inte heller vägt så som jag gör nu på flera år. Har gått ner 39 kg sen förlossningen och väger nu 68kg, så ni kan ju förstå hur illa det var, fanns en hel del att ta av Glad Jag har kört på LCHF sen slutet av augusti och det har ju gjort susen helt enkelt.

Gud va bra gjort!!!!  Det är såna som dig man blir inpirerad av ! Känns det inte skumt? Halva du lixom! haha Grattis!!!
  • Ofeigur
    FridaKarin skrev 2012-02-16 19:02:02 följande:
    Vidar blev 7 månader igår och det har hänt såå mycket mellan 6 och 7 månader. Han har 8 tänder, han sätter sig upp själv (hela hela tiden) och han tar sig fram genom hela rummet, han äter ingen ersättning på dagen längre. 

Vilken utveckling det är mellan 6 och 7 månader :) Ska bli roligt och se hans framtida utveckling ! 

oj har han 8 tänder! Indra har två nere haha
    Hon är för det mesta glad och pigg!=) Ja det är så härligt! "pratar" massor! haha det låter så skoj! Hon kryper inte än. Rullar sig fram om inte hon har någor att sätta fötterna mot då tar hon sig fram. I sängen kan hon ligga nere vi foten ibland och så hux flux så ligger hon  vid kudden och jollrar! =)
  • Ofeigur
    Liniz77 skrev 2012-02-17 14:24:58 följande:
    Jag har fyra barn o vill inte ha fler. Men vill gärna ha tillbaka min mens, mina slemhinnor är så sköra när jag ammar t dess mensen kommit tillbaka.

Sambon vill ha snart men jag villl vänta tills vi har flyttat. Det är för trångt här i detta hus. Har ju två en av varje kön så för mig kan det räcka ett tag. Har ingen åldersnojja alls faktiskt. =)
  • Ofeigur

Hej!

Sambon har haft med sig datorn till jobbet hela helgen så det har inte blivit mkt surfande i helgen. Men det kanske är bra för jag har fått mkt gjort här hemma=) Fast igår var vi ju hos syrran i Hallstavik hela dagen och kalasade och vet ni! .. Usch! så pinsamt.. Stolen som jag skulle sätta mig på gick sönder så jag ramlade i golvet med Indra i famnen! haha jösses! Det gick bra med oss men det var sååå pinsamt. Fick reda på sen att det var ngt fel på den stolen och att den skulle ha gått sönder när som helst! haha Det var ju klart att det var jag som fick den! =) Typiskt mej! Men alla fick sig ett gott skratt iallafalll när dom märkte att allt gick bra! =)

• Ofeigur

Jag ger mest burk men lagar ibland egen mat. Men fryser inte in utan hon får det vi äter fast utan salt och starka kryddor. När jag åker någonstans har jag alltid med mig burkmat. Smidigt och man vet att dom får i sig det dom behöver.

• Ofeigur

I onsdags reste sig  Indra mot sin aktivitetsgrej och fick smak för det och gjorde det hela tiden när jag satte henne ner haha Snuttan! Nu är det snart full fart här hemma kan jag tro=) Även en liten framtand har kommit fram. =)

Trevlig helg!!

• Ofeigur
    Liniz77 skrev 2012-03-05 10:42:32 följande:
    Här ammas det sjukt mkt igen:( Iris är så förkyld o samtidigt fått två tänder uppe. Sömnen som äntligen satt bra o minskningen av snuttandet på natten är tillbaka på ruta ett. Feber o täppt näsa o illvrål då funkar bara bröstet...
    Lite så är det här också nu=( Hon har varit snorig nu i två veckor och det blir inte bättre heller=( Hur mkt snor finns det egentligen i en så liten hjärna!=( Tycker så  synd om henne.  Amningen är igång igen och det tuttas hej vilt.   Men hon är dålig på att äta mat på dagarna och det oroar mig. Försöker få i henne frukt och gröt iallafall. Hon är ju inte så stor så det finns inte så mkt att ta av. Hoppas att det vänder snart. 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...