• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Larsson2006 skrev 2012-04-11 00:38:39 följande:
    Grodan somver natt mellan 20-06. Sen sover han nu mer även 8-9 10,30-12 14-17,30.

Förut sov han 20-07, 9-10 och 15,30-17,30

sover han ,mellan två och halv sex och sen hela natten??
  • Ofeigur

Var äntligen på bvc idag och sähär löd domen..

8360g och 71.7cm lång. hattmått 44.9. Allt verkade bra enligt tabeller. =) Skönt att få det gjort! Blev så full i skratt för det var en karl som lät precis som babsan i rösten haha Det var svårt att hålla sig för skratt. =)

• Ofeigur

Japp den högsta som vi hIttade. Men hon har fått rätt mkt färg på näsan iallfall.

Indra har varit kinkig nu i två dagar och är trött hela tiden. Det har varit jobbigt att gå med henne i famnen mest hela tiden. Hon gnager på sitt finger på sidan i munnen så det kan ju vara mer tänder på G. Kindtänderna måste ju kännas mer än dom fram tycker man ju. Hon blir 10 månader idag . Det kan ju vara ngn fas också. Det händer ju mkt nu också utvecklingsmässigt. Har ni koll på faserna? Är jag helt ute och cyklar?

• Ofeigur

Indra säger fortfarande inte mamma eller pappa men häst kan hon säga min lilla goding! haha mammas flicka!
    Har era smä godingar börjat att gå än då? Indra kryper för fullt och ställer sig och går efter möblerna. Så tror hon att hon bara kan släppa och gå iväg sen haha
    Det har blivit några vändor i golvet med huvudet men det får man ta.

• Ofeigur

Indra är snart 1 år! Gud va fort det går! nu säger hon iallfall mamma haha det var ju häst som var det första ordet men nu kommer det mer och mer. Hon går inte än men det står nog inte på. Hon går efter möbler och ute nbär man håller i händerna. Det är mest bus i denna dam!=) Är det tyst då vet man att hon grejjar med ngt hon inte får. tEX KOLLAR IN KATTLÅDAN ELLER TIeller trycker på datorn!!! haha ja nu fortsätter jag igen då.. suck!...
    kollar kattlådan eller brorsans rum eller några roliga sladdar som ligger och skräpar. Hundens matskål är skoj att gegga med. =) Bara bus är det men hon är så go.=) Hur sover era godingar? Indra sover oftast mellan typ 20.00 och 8.00 men inatt vaknade hon halv två och var superpigg! suck=( inte så man var så pratglad då direkt. Somnade om efter två timmar och en flaska välling. Hon tar fortfarande ingen napp så det är lite svår att få henne att somna om igen. Men vi ska inte klaga. Hon har gjort detta två gånger bara. Hon äter som en häst och det är full fart hela hennes vakna tid. Hon är dock lite mammig och det kan vara lite jobbigt tycker jag=( Hur är era? tyr dom sig till ngn speciell eller båda?

• Ofeigur

Indra är också jättemammig men det går bra när jag inte är i närheten. Hon klättrar upp på mina ben när jag står och gör ngt så jag blir fast och måste ta upp henne. Lite jobbigt är det och det blir mkt bära. Nu försöker hon gå och har tagit fem egna steg iallfall. Så nu är det nog inte långt kvar. Springer runt med sin gåvagn hela dagarna och går efter väggar och det hon får tag i=) Jag ammar lite på kvällar och mornar men inget på natten. När ungefär slutade ni med amning ni som ammade och är det fler som fortfarande ammar lite då och  då vid tröst och sovdags och hur somnar era små? med flaska ,alt tutte eller bara när ni lägger ner barnen. På dagarna tänker jag mest på. Indra har svårt att somna direkt i vagn eller famnen. Måste vyssja eller sjunga alt amma för att hon ska somna utan att skrika och vara ledsen i vagnen.

• Ofeigur
    2pågar skrev 2012-07-31 22:39:02 följande:
    Kan TS lägga mej i listan oxå? Frågat många ggr men läggs aldrig till :(

11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)

Förlåt!=( Jag har helt missat det! Men  nu är det gjort! =)
Svar på tråden Juni/Juli mammor...