• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Maj:

4 Maj - Wille 1508 och 40 cm (Mammiz81)

Juni:  

1 juni - Emin 4025g och 63 cm (amisej)
    10 juni - Vide 3690g och 53 cm lång (EnStyckAnna)
    17 juni- Kalle 3285 gram 50 lång (trollis81)
    19 juni - Olle 3620 g 53 cm (myspys78)
    24 juni- Alexa 4001g 50cm (Nikki81) 
    28 Juni - Victor 3275g 51cm (jensa87)
    30 juni - Melvin 4335g och 52 cm (väntanstidernr1)

Juli:

3 juli - Fredrik 3840 g och 53 cm lång (Toffs) 
    5 juli- Iris 3058g o 48 cm lång ( liniz77)
    6 juli- Oscar 3495 g och 51 cm (2bustroll)
    10 juli- Indra 4526g och 52cm lång. (Ofeigur)
    13 juli- Thea 3280g och 49cm lång. (hugger i sten)
    15 juli - Vidar 3825g och 51cm. (FridaKarin)
    16 juli- Elenora 3600 och 50 cm( Skavanker)
    17 juli -Elisabeth 3865 och 52 cm lång (auo)
    19 juli . Miljan 3580g 52 cm ( ylwamarie )
    25e Juli- Cornelia, 3590g, 50cm (Hattifnatt89)
    26 juli - "Grodan" 3250g 51cm (Larsson2006)

Augusti:

1 augusti - Oliver 5500g och 55cm (Livet är rosa

• Ofeigur

nu är vi 20 st. Undrar om alla är med nu.

Indra skrattar jättemycket när man säger bu eller skrämmer henne på ngt sätt. Hon är killig på magen som bara denn så när man killar henne där så skrattar hon massor! Det låter så mysigt!=)   Hon är också glad nästan hela tiden. snuttan=) 

• Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-12-19 18:21:35 följande:
    Då hann jag ej få in min tjej...-11 Juli Meya 3935g 51cm (härterum) ialla fall...
    å det var ju synd=( jag kan ju inte lägga in efter tyvärr. därför väntade jag  länge innan jag la in den.
  • Ofeigur
    hjärterum skrev 2011-12-21 08:52:22 följande:

Även om jag sa till samma dag som du sa...känns inte som att man är med er längre....

Liksom allt annat här i livet

Jag är ledsen att du tycker så=( Jag trodde alla var med . Jag kan skriva med dig också men då blir trådstarten så lång eftersom man inte kan ta bort det man redan skrivit dit. Jag vill att alla ska vara nöjda =) Klart alla är med här inne! Du får inte känna så. kram Jenny
  • Ofeigur

ndra åt morot och blåbär i dag för första gången och det var en höjdare med båda två tror jag. Hon ville bara ha mer och mer hihi Men hon fick bara en tesked ungefär av vardera. Hon trodde nog att det var gröt först för det är ju det ända hon har fått hittils så hon gapade stort och sen fick hon en konstig min haha stackarn! Men hon smackade på med munnen och gapade efter mer =) Hon har nog matlust efter mamma och pappa verkar det som! haha Bra att hon äter.
    Vi var till Skinnskatteberg och köpte en julklapp till Indra igår. En nalle phu gåstol som hon for i väg i på en gång när vi kom hem! haha Tänk att dom kopplar hur man ska göra på en gång. Det var bra att den var ställbar i tre olika lägen. Spelade lite väl högt tyckte jag men man vänjer sig väl kan jag tro.

Det händer mkt nu och hon sitter väl ungefär i ett par minuter själv innan hon tippar över på en sida. Hon vill fortfarande inte vända från mage till rygg gärna men tvärtom sker på två röda när man lägger ner henne. Hon gillar att ligga på mage om hon är pigg och glad kan hon ligga och leka en stund med sina leksaker.

Indra får inge mer i julklapp. Hon fattar ju inte poängen iallfall och kommer att få av släkt och vänner ändå=)
    Till Oliver har vi köpt för ca 1500kr ungefär det räcker tycker vi. Han har ju pappa och hans släkt också och så givetvis hans egen.
    Vi ska vara hemma bara familjen på julafton och sen ska vi till mamma på juldagen. Annandagen är obokad än men det verkar som vi ska till Mats brorsa och fira lite jul med dom i stugan mot Avestahållet. Dom bor i Märsta annars.
    Ska vara skönt att bara vara hemma på julafton iår. Annars har man bara flänkt runt hos olika släktingar alla dagar. Vi har ju djuren att tänka på också. Dom vill också ha lite julmys och julmat=)

God jul och Gott nytt år!

• Ofeigur

God fortsättning!

Indra växer och nu kommer det nog snart tänder tror jag=) Hon är lite mer gnällig nu och vill gärna gnaga på allt som finns i närheten. Hon var vaken hela nyårsnatten och somnade när vi åkte hem vid ett tiden. Det var bra gjort tycker jag. Ni som ger mat. Hur mkt får era små  nu i början?

• Ofeigur
    FridaKarin skrev 2012-01-04 13:15:42 följande:
    När får man träffa tandläkaren första gången? Vidar har två tänder. Vi borstar morgon och kväll men skulle vilja veta lite mer :)

Vilken storlek på kläder har era barn? Vidar blir 6 månader den 15 jan och vi har börjat använda 74 nu. Men byxorna är så stora i midjan. Men 68 är för korta.  
    Precis dom problemen har vi med. Byxorna är för korta. 74orna är lite långa i amarna och stora i midjan. Har mkt klänningar och kjolar,tunikor med strumpbyxor. Men det är ju inte aktuellt för dig kan jag tro=) Bodysarna är lte stora i halsen också tycker jag.
Svar på tråden Juni/Juli mammor...